Autor: Kaubandus.ee • 15. aprill 2019

DPD suurendas möödunud aastal käivet 12 protsenti

DPD Eesti käive tkasvas möödunud aastal 12 protsenti ning kohale toimetati ligi 4,1 miljonit saadetist, mis on eelneva aastaga võrreldes kasvanud ligi 10 protsenti. Läbi kogu DPD grupi liikus möödunud aasta jooksul üle 1,3 miljardi paki.
Foto: Dmitri Kotjuh / Jarva Teataja, Scanpix

DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss märkis, et kasvu on kindlasti toetanud ettevõte pakiveo- ja pakiautomaatide võrgustiku jõuline laiendamine ning uute mugavate lahenduste tutvustamine, kuid oluline osa on kindlasti ka üleüldisel e-kauplemise mahtude kasvul.

„Eestis tehakse praegu kõikidest füüsiliste kaupade ostudest 8,2 protsenti läbi interneti ning kõigest veel aasta tagasi oli see number 7,6 protsenti,“ märkis Kirss. „ Selles on oma oluline roll kullerteenusel, kuna paindliku ja mugava pakitranspordi korraldamine ja lisavõimaluste loomine kohaletoimetamise lahendustes on tänu Eesti kliendi nõudlikkusele omandanud tänaseks võtmetähtsuse. Mahtude kasvu ja kõikumisega toime tulemine on selle juures pakivedajatele kindlasti keeruline, kuid selline on meie äri ning sellele lahenduse loomine osa igapäevatööst.“

„Kuna Eesti inimesed on maailma kõige usinamad pakiautomaatide kasutajad, siis oleme viimasel ajal palju rõhku pannud just DPD pakiautomaatide võrgustiku laiendamisesse. Eelmine aasta paigaldasime üle Eesti 50 uut pakiautomaati ning ka see aasta lisame ning laiendame oma pakiautomaate,“ märkis Kirss.

DPD tegevjuht lisas, et pakiautomaatide võrgu ulatuslikuma laiendamise järel saadetiste arv DPD pakiautomaatidesse lausa mitmekordistus ning eriti aktiivsete pakiautomaatide kasutajatena on silma jäänud just saarte elanikud. „Ilmselt on saartel tõeliselt suur vajadus tihedama automaatide võrgustiku järgi ning seni polnud see piisav,“ lausus Kirss.

„Eriti suurt rõõmu teeb meile fakt, et äriettevõtte tarnete kõrval kasvab järjest enam saadetiste arv ka meie e-poodide poolt eraisikutele üle Euroopa. Möödunud aastal näitas see valdkond üle 50 protsendilist kasvu ja see tähendab, et meie kohalikud e-kaupmehed teevad tublit, aktiivset ja leidlikku müügitööd Eestist väljas. Suurte kaubakoguste eksport on eriti tugevat kasvu näidanud Skandinaavia suunal.

„Ärilt ärile teenused on olnud DPD tugevus algusest peale ning seda positsiooni tahame edaspidigi hoida ning arendada, kuid selle kõrval paneme järjest enam rõhku eraklientidele ning jätkame aktiivselt DPD Eesti Pickup pakiautomaatide ja pakipoodide võrgustiku laiendamisega,“ kirjeldas Kirss tulevikuplaane. „2019 aasta algus on loonud eeldused, et ka sellel aastal on kasvu oodata, kuigi sektor üldiselt maadleb päris mitmete väljakutsetega. Palgasurve jätkuvalt kasvab ning tööjõupuudus süveneb.“

Kui DPD Eesti möödunud aasta käive oli 23 miljonit eurot, siis kogu DPD Baltikumi käive ületas 71 miljonit eurot ja ühine saadetiste kogumaht ulatus 17 miljonini.

Kogu DPD grupi 2018. aasta käive tõusis eelneva aastaga võrreldes 8 protsenti 7,3 miljardi euroni ning sellega on DPD rahvusvahelise pakiveoteenuse pakkujana Euroopas suuruselt teine. DPD grupp toimetas sihtkohta üle 1,3 miljardi paki ning rekordiliseks päevaks osutus 26. novembril toimuv Küberesmaspäev, mil toimetati kohale kokku 9 miljonit pakki.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757