• 28.06.19, 13:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Puusepp: vana kaubamaja lammutatakse

Uue kaubamaja saab ehitada vaid kord saja aasta jooksul ning pühad ei ole mitte ajagraafikud, vaid lõpptulemus, ütles Tallinna Kaubamaja Grupi juht Raul Puusepp.
Puusepp: vana kaubamaja lammutatakse
  • Puusepp: vana kaubamaja lammutatakse Foto: Andres Haabu
Mulluse aasta kümnendi suurima käibega lõpetanud Tallinna Kaubamaja Grupp kasvab juhi Raul Puusepa sõnul jõudsalt edasi. "Me oleme jätkuvalt ikkagi kasvutsüklis," nentis ta. Ideid ja plaane on juhi sõnul rohkem, kui teostada jõuab.
Üks neist plaanidest on uue kaubamaja ehitus, mille algus ning rahastamisviis veel selge pole, küll aga on võetud eesmärgiks, et dividend jääks puutumata.
Järgneb intervjuu Raul Puusepaga:
Mida teeb Tallinna Kaubamaja Grupp konkurentidest paremini?
Me ise arvame, et me tunneme meie kliente paremini ja Eesti turgu. Sellest annab ka tunnistust suur partnerkaardi lojaalsete klientide arv. See tähendab seda, et me kõiki oma tegevusi – nii kaubavalikut, sisseostu, kaubapaigutust kui ka turundust – oskame inimestele paremini ja selgemini välja käia ja arusaadavamaks teha.
Kindlasti on üks meie eelis paljude teiste turuosaliste ees ka see, et me oleme kiiremad. Me oleme oma otsustusprotsessides, nii väikestes kui ka suurtes strateegilistes otsustes, mida tehakse nõukogu tasandil, kiiremad. Me liigume kiiremini. Saame vajaduse korral alati kiiresti nõu pidada ja kujundada seisukohti praktiliselt iga päev. Erinevalt siis suurematest ja rahvusvahelisematest ettevõtetest, kus asjad nii kiiresti ei käi.
Milline areng on kõige suurema segmendi ehk Selveri juures, kas on veel kuskile laieneda?
Loomulikult me laieneme endiselt. Tõsi, arendusprojektide list ei ole enam nii mitme lehekülje pikkune. Kaalume väga hoolikalt, kuhu ja kas poode teha ning millistel tingimustel. Eesmärk on ikka selgelt kasumlik jätkusuutlik areng, mitte iga hinna eest turuosa võtta. Kui vaadata ka läbi aastate, siis Selver on olnud stabiilne kasumlik kett Eestis. Vaadates konkurentide tulemusi ja meie tulemusi, siis me paistame päris hästi välja.
On võimalik kindlasti väga jõuliselt veel e-kaubandust kasvatada. Selveri nii-öelda elukõver ei ole kindlasti otsa saamas, arenguvõimalusi on veel väga palju.
Millises elutsüklis on Tallinna Kaubamaja Grupp?
Me oleme jätkuvalt ikkagi kasvutsüklis. Kui vaadata käivet viimase kaheksa või kümne aastaga, siis me oleme kasvanud käibes ca 1,6 korda, ja ma arvan, et see tempo saab jätkuda täitsa pikka aega veel.
Kõikide ärisuundadega on meil ikkagi väga selged ja konkreetsed plaanid. Mida me tahame teha ja saavutada Selveri segmendis või kabamajade segmendis või mida me teeme turvaäridega. Et pigem on neid asju rohkem, mida teha võiks või tahaks, kui me suudame. Ideed ja võimalused ei ole veel kindlasti otsa saanud.
Mis on viga jalatsikaubandusel, miks jalatsid ei müü?
Jalatsikaubanduses selle hetkega võrreldes, kus meie kaks jalatsiketti Eestis ostsime, on turg palju muutunud. Kui te jalutate kas või Ülemiste keskuses ringi, siis mina lugesin seal viimati vist 22–23 jalatsipoodi koos. Sama pilt on praktiliselt kõigis teistes keskustes.
Turu muutus on olnud väga-väga jõuline. Ma ei saa öelda, et mitte keegi, aga väga paljud täna jalatsikaubanduse turul tegutsevad ei ole õnnelikud. Konkurents on läinud väga tihedaks.
Kas konkurents füüsiliste poodide puhul või e-kaubanduses?
Täna siiski ikka veel füüsiliste poodide osas, aga eks e-kaubandus ka kasvab. Eks me ise ka oleme teinud vigu, mida oleme nüüd juba parandanud ja parandame veelgi.
Kui vaadata paar aastat edasi, kuidas selles tohutus konkurentsis hakkama saada?
Siin ei ole küsimus mitte niivõrd marginaalides ja kuludes, vaid ikka õiges kaubas. Täna on meil kaubavalik ikkagi oluliselt parem, kui oli aasta või kaks tagasi tagasi. Et see on töö, mida tuleb teha.
Loe täispikka intervjuud Äripäevast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele