19. august 2019

Piret Aess: inimesed tulevad ettevõttesse ettevõtte pärast ja lahkuvad juhi pärast

Muudatuste vajaduse märkamine organisatsioonikultuuris ei ole keeruline, kuid uute ideede mahamüümine ja muutmine ise on üks maailma keerulisemaid asju, usub R-Kioski personalijuht Piret Aess, kes räägib R-Kioski pidevast muudatuste juhtimisest juba 18. septembril toimuvas Juhtimislaboris „Kuidas saada endale parimad töötajad?“.
Piret Aess
Foto: Kalev Lilleorg

Teenindussektor on värbamise osas alati keeruline olnud, kuid R-Kiosk paistab pidevalt silma edukate värbamiskampaaniatega ja sõnumitega, mis inimesi kõnetavad. Kuidas sellises konkurentsitihedas valdkonnas eristuda ja silma paista?

Pean tõdema, et see ongi paganama keeruline. Katsu ise tegutseda täiusliku konkurentsi tingimustes, mida meie jaekaubandusturg on. Aga juba ka teooriast teame, et konkurents paneb ajusid ja musklit pingutama, ei lase sekundikski lõdvaks lasta ja nii oleme ka meie pidevas muutuses, kohandumises, eristumisi otsimas jne. Tulemus on alati olnud meeskonnatöö – iva siit, teine sealt ja nii see pirukas valmis küpsetatakse.

Milliseid lahendusi olete teenindussektoris suutnud luua, et tagada kaasaegne organisatsioonikultuur? Teenindajal ei ole võimalik teha kaugtööd, võtta tööle kaasa koera jne, mida paljud kontoritöötajad teha saavad. Kuidas sellised valdkonnas töökultuuri inimestele ahvatlevaks muuta?

Ma olengi mõelnud, et millal meie ühiskond muutub nii tolerantseks, et me ei kergita enam kulmu, kui teenindajal juhtuks mõni nunnu kutsu tööl kaasas olema – olen lugenud, et lemmikloom vähendab inimese stressitaset ca 25%.

Kui tõsisemalt rääkida, siis see on väga lihtne – inimesed tulevad ettevõttesse ettevõtte pärast ja lahkuvad juhi pärast. Ümaralt 70% töötajate heaolust on erinevate uuringute põhjal juhi kätes. Seetõttu oleme teadlikult tegelenud inimliku juhtimisstiili praktiseerimisega. Lisaks toetab seda lähenemist ka meie frantsiisimudeli alusel tegutsemine.

Kuidas üldse märgata, et midagi vajab muutmist? Meedias on kirjutatud näiteks sellest, et R-Kioski juhid käivad ise kioskites tööl jne. Milliseid huvitavaid lahendusi olete veel leidnud, et mõista oma töötajaid ja nende vajadusi veelgi paremini? Kui palju saavad töötajad ise kaasa rääkida töökultuuri loomisel?

Ainult pime ei märka, kui midagi muuta on vaja. Hoopis teine asi on muutmine ise – see on nüüd küll üks maailma keerukamaid asju. Esiteks iseenda muutmine ja siis juba maha müüa muutuse/muutmise vajadus ära teisele inimesele. R-Kiosk on olnud muutuste tuules juba paljud aastad ja need pole kaugeltki lõppenud. Sel teel on olnud suuri õnnestumisi, kuid oleme omal nahal tundnud ja ebaõnne. Et ettevõtte kultuur ongi kõigi meie inimeste summa, siis väikseid mutreid pole olemas, kõik loevad.

Nendel teemadel räägib R-Kioski personalijuht Piret Aess aga juba pikemalt ja põhjalikumalt 18. septembril toimuvas Juhtimislaboris „Kuidas saada endale parimad töötajad?“ – vaata programmi SIIN.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757