Autor: Maarit Eerme • 13. september 2019

Toidukullerite populaarsus tõusuteel

Toidu koju ja kontorisse vedajad on viimasel ajal üha rohkem populaarsust kogunud ning alles hiljuti on lisandunud toidukullerite sekka ka uus tegija, kellel on suured plaanid. Toiduvedajate kõige kiiremad ajad on lõuna- ning õhtusöögiajad.
Foto: Jake Farra

Fitlap alustas 9. septembril Tallinnas ja selle lähiümbruses tervislike toitude kohalevedu. Fitlapi kaasasutaja Heikki Mägi sõnul on turg selliseks teenuseks küps. “Meie teenust on täna Eestis kasutanud üle 200 000 kasutaja, kes on avaldanud soovi omada võimalust tervislik ja personaalsete kogustega toit koju tellida.”

Fitlapi eesmärk on pakkuda tervislikku toitu rahakotisõbralike hindadega. Toitude hinnad algavad kolmest eurost. Esialgu on valikus 12 Fitlapi toitumiskava tervislikku toitu.

Ettevõte soovib antud teenusega laieneda ka teistesse piirkondadesse.

Wolt Eesti

Wolti restoranide valik on väga mitmekülgne, alates gurmeerestoranidest Chedi ja lõpetades lihtsate kohvikutega. Kokku on platvormil ligi 500 toidukohta.

Wolt Eesti juhi Liis Ristali sõnul on nende kliendid väga toiduteadlikud ja käivad kaasas trendidega. “Paar aastat tagasi tulid lemmikute toppi jaapani road, täna domineerivad kergemad palad – salatid, erinevad kausid ja tervislikud road. Talvel ootame taas kogukamate toitute tellimist – liha, pasta jms,” rääkis Ristal tarbijate tellimiseelistuste kohta.

Wolti töö on toidu kohalevedu ning nad keskenduvad sellele ja jätkavad teenuse arendamist. “Töötame restoranide valiku laiendamise nimel. Peamiselt soovime suurendada valikut Tartu ja Tallinna äärealadel.”

Ettevõtte peamiseks tegutsemispiirkonnaks on Tartu linn ja selle ümbrus ning Tallinn ja Harjumaa (Tabasalust Viimsini). Kohaletoomise tasu on lihtne. Esimene kilomeeter linnulennult on 1,90 ja iga edasine 500 meetrit on 0,25 eurot. Maksimum kohaletoimetamise tasu on 7,90.

Augustis oli keskmine kohaletoimetamise aeg 13 minutit. Ristali sõnul lisandub ajale tellimuse vastuvõtmise ja toidu valmistamise aeg, mis sõltub suuresti restorani valmisolekust toitu väljastada.

Foto: Liis Treimann

Bolt Food

Bolt tegutseb transpordiplatvormina juba rohkem kui 30 riigis ning et nii suurel skaalal ellu jääda, peab oma tegemistes olema efektiivsemad kui teised, ütles Bolti kommunikatsioonijuht Karin Kase.

“Meie varasemast kogemusest transpordiplatvormi ülesehitamisel on toidukulleri teenuse arendamisel väga palju abi,” sõnas ta. Bolt Food alustas toidukulleri teenusega 21. augustil.

Ettevõte eristub teistest omataolistest sellega, et nad pakuvad tasuta kojuvedu ja puudub miinimumtellimus. Kase sõnul loodavad nad tasuta teenust jätkata niikaua, kui võimalik.

Bolt Foodil on kasutusel praegu beetaversioon ehk nad alles testivad ja arendavad seda ning lähikuudel lubatakse palju uuendusi. “Kõigepealt soovime laiendada toidu kohaletoomist ka Tallinna teistesse piirkondadesse, kuhu meie kullerid hetkel ei jõua, ning seejärel liikuda ülejäänud Eestisse. Muidugi on plaanis laieneda ka teistesse riikidesse – esimeses järjekorras teised Balti riigis ja Lõuna-Aafrika ning järgmise aasta jooksul veel mitmesse uude riiki,” rääkis Kase ettevõtte plaanidest. Praegu tegutseb ettevõte Tallinnas: Kesklinnas, Kadriorus, Lasnamäel, Ülemistes, Kristiines, Pelgulinnas ja Kalamajas.

Valikus on üle 100 erineva toidukoha ning see number aina kasvab. “Lisame iga päev oma valikusse keskmiselt viis uut restorani,” sõnas Kase.

Toidu kohaletoomise aega mõjutab mitu osapoolt – ühelt poolt sõltub Bolt Food restorani toidu valmistamise ajast, teiselt poolt tellimuste ja kullerite arvust. “Kui üks osapooltest on suure tellimuste mahu tõttu veidi aeglasem, mõjutab see kohe. Hetkel on toidu keskmine saabumisaeg alla 30 minuti.”

Foto: Erki Põldma

Takeout.ee

Toidukulleri Takout.ee asutaja ja tegevjuhi Erki Põldma sõnul on nad keskendunud oma tegevuses peamiselt äriklientidele, kes soovivad kontorisse toitu tellida.

“Peamiselt sünnipäevad, meeskonnavaimu arendavad üritused, ajutormid, nädalavahetuse häkatonid ja loomulikult tavapärased kiired lõunad,” loetles Põldma. Tema sõnul pakuvad nad teenust ka eraklientidele, kes saavad süüa tellida ka kaugematest restoranidest aga minimaalne ostukorv on suurem.

Äriklientide toitude tase on Põldma hinnangul ühtlane, kuna tellimused on mitmekülgsemad. “Alates hommikusöökidest (puder, omlett, croissant’id), lõunaks päevapakkumised ja õhtutel Aasia köök oma laias valikus ja loomulikult pitsad, pastad ning burgerid.” Sügisel plaanib ettevõte tulla välja täiendavate äriklientidele suunatud funktsionaalsustega, mis ei ole otseselt kullerteenusega seotud.

Täna tegutseb Takeout.ee peamiselt Tallinnas ja selle lähiümbruses ning toidu kohaletoomise hinnad algavad kolmest eurost ja kasvavad vastavalt tarne vahemaale. “Suuremate tellimuste puhul teeme kullerveole hinnasoodustusi,” ütles Põldma. Keskmine toidu kohaleveo aeg sõltub restoranist ja toidu valmimisest, kuid Põldma sõnul jääb see 24 minuti juurde.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757