Autor: Kaubandus.ee • 10. oktoober 2019

Kaubamaja ja Adapteri ideekonkursi võitis EKA Ringnõude süsteem

Kaubamaja ja koostöövõrgustik Adapter kuulutasid märtsi alguses välja konkursi „Edasiviiv eluviis“, mille eesmärk on anda plastjäätmetele uus elu. 9. oktoobril kuulutati Tallinna Ettevõtlusauhindade Galal võidutööks EKA Ringnõude süsteem.
Võidutöö prototüüp

Konkursi eesmärk oli juhtida tähelepanu kile ja plasti taaskasutamise võimalustele. „Ühekordsed pakendid on maailmas suur probleem. Eestlased soetavad aastas ligi 300 miljonit kilekotti, mille keskmine eluiga on 20 minutit,“ räägib Kaubamaja AS juhataja Erkki Laugus. Koostöös Eesti teadus- ja arendusasutuste koostöövõrgustikuga Adapter saigi korraldatud konkurss, et leida uusi nutikaid lahendusi kile ja plasti taaskasutamiseks.

Konkursile laekus kokku kuus lennukat ideekavandit. Töödes toodi välja, et plastjääke võiks ümbertöödeldes kasutada ühistranspordi istmekatete tegemiseks, täitematerjalina, erinevate tarbeesemete valmistamiseks, kuid ka näiteks kütteõli toormaterjalina. „Hea meel oli näha, et iga idee oli kordumatu ning erines teistest,“ räägib Laugus konkursile esitatud töödest ning lisab, et võidutöö paelus žüriid põhjaliku eeltööga ning konkreetsele probleemile – toidupoodide pakendite rohkus – nutika ning teostatava lahenduse pakkumisega. „Võidutööks valis 9-liikmeline žürii EKA Ringnõude süsteemi, kus klient saab toidupoes osta toidu spetsiaalsesse korduvkasutatavasse panditavasse nõusse, mille saab hiljem tagastada poodide juures asuvatesse automaatidesse, kust need peale korralikku puhastamist taas ringlusesse lähevad,“ kirjeldab võidutööd Laugus, kes oli ka ise konkursi üheks žüriiliikmeks. Žüriisse kuulusid lisaks Laugusele Tartu Ülikooli, Tallinna Tehnikaülikooli, Tallinna Ülikooli, Eesti Kunstiakadeemia, Tallinna Tehnikakõrgkooli, „Teeme ära!“ maailmakoristuspäeva, Stockholmi Keskkonnainstituudi Tallinna Keskuse ja Eesti Plastitööstuse Liidu esindajad. Hindamisel arvestatakse idee uudsust ja leidlikkust, keskkonnasäästlikkust, töö teostatavust ning mõju ühiskonnale.

Konkursi võidutööd tunnustas Kaubamaja AS 5000 euroga. „Alates aasta algusest on kõik Kaubamaja kile- ja paberkotid sümboolse hinnaga 20 senti. See annab võimaluse hetkeks mõelda, kas vajame oma ostu jaoks järjekordset kilekotti. Kilekottide müügist saadud tulu suunasime aga Adapteri ideekonkursi auhinnafondi,“ selgitab Laugus ning lisab, et ka edaspidi on plaan jätkata kilekottide müügitulu suunamisega jätkusuutlikkuse arendamisesse.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757