• 21.11.19, 11:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kui palju mõjutab show ostlemist?

Äripäeva raadiosaates „Kaubandusest ja meelelahutusest“ oli seekord külas XS mänguasjade ning Chicco kauplusi haldava firma Anvol juhatuse liige Stanislav Nemko ja Pro Kapitali juhatuse liige Allan Remmelkoor, kes arutlesid selle üle, kui palju peab korraldama erinevaid üritusi kaupluses ning kuidas tarbijad ostuotsuseid teevad.
Kui palju mõjutab show ostlemist?
Nemko sõnul on näha selget trendi, et mänguasju ostetakse väga palju ka internetist ning selle osakaal kasvab. „Me ise müüme ka palju mänguasju enda e-poes, kuid minu jaoks käivad e-kaubandus ja traditsiooniline kaubandus käsikäes ning toetavad teineteist.“
XS Mänguasjad teevad kauplustes erinevaid presentatsioone ja esitlusi, mis toovad kliendid kauplusesse. „See pakub emotsiooni, mida e-poest ostes ei saa.“
Allan Remmelkoore sõnul on möödapääsmatu emotsiooni toomine ostuprotsessi. „Kaupmehed peavad siin oma ärimudelit ja tavapärast harjumisi muutma,“ ütles ta ning lisas, et mänguasjade ostu puhul saab oma lapselt vahetu emotsiooni kohe poes kätte, kuid seda internetist ei saa. „See, mis toimub kaubanduse pinnal, ees ja ümber, siis seal peab käima emotsionaalne tegevus, mis perekonna kauplusesse tooks,“ rõhutas Remmelkoor.
Nemko hinnangul on parim meelelahutaja läbi aja olnud jõuluvana. „Iga aastane huvi selle vastu on olnud väga suur.“ Tema sõnul on teisi kangelasi nimetada väga raske, kuid viimasena lisandus nende kaupluste kaubavalikusse Harry Potteri mänguasjad ja mängud. „Tutvustamise päeval oli kauplus rahvast täis,“ ütles Nemko.
Tema sõnul on mänguasjade turu eripära see, et trendid muutuvad väga kiiresti. „Meie eesmärk on jälgida trende, et neid oma poodides pakkuda siis, kui laps seda samal ajal televisioonis või internetis nägi.“ Täna külastavad ettevõtte ostujuhid messe, kus nähakse juba 1-1,5 aastat enne toodet selle hitiks saamist. „Alati ei pruugi meie poolt valitud toode olla võitja. Oleme mööda pannud ja hätta jäänud,“ tunnistas Nemko.
Kuula saadet, kus tuli juttu e-kaubandusest, trendidest ja väljakutsetest kaubanduskeskustes.
Saadet juhtis Hando Sinisalu

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 20:06
Prisma võitleb säästliku töörõivateenuse abil tekstiilijäätmetega
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele