Maarit Eerme • 30 jaanuar 2020

Catering-ettevõtete TOP: 4SistersKitchen laiendab haaret

Pereettevõttena alustanud 4SistersKitchen Catering tegi aastaga läbi kolmekordse kasvu ning avas mõne nädala eest Liivalaia tänaval nimikohviku. Catering-ettevõtete TOPis esimest kohta jagava 4SistersKitchen Cateringi asutaja ja tegevjuht Annika Pillerpau räägib, kuidas luua toimiv meeskond, millised trendid on toitlustussektoris ning kuidas turul eristuda.

4SistersKitchen Cateringi asutaja ja tegevjuhi Annika Pillerpau üks suur unistus sai teoks, kui mõned nädalad tagasi avati Liivalaia tänaval õdus kohvik.   Foto: Liis Treimann

2009. aastal 4SistersKitchen Cateringi nime all turule jõudnud toitlustusettevõte jõudis üsna kiiresti tellijate lemmikute hulka. Nüüd jagunevad nende kliendid suures plaanis kolmeks.

“Turu keskmine, nii-öelda standard, on bufeelaua sooviga. Klient, kes pole hinnatundlik, eelistab a la carte valikut ning kolmas suur müügiartikkel on suupisted,” selgitab Pillerpau catering-ettevõtte toimimise aluseid. Naise sõnul on a la carte alati suur väljakutse. “Oktoobri lõpus telgis süüa teha, või üritustel, kus ei ole tagalat – need on mõnusad proovilepanekud, et kõik sujuks professionaalselt ja klient oleks lõpuni rahul.”

MIS on MIS - 4 Sisters OÜ

Asutatud 2010

Omanikud Annika Pillerpau 75%, Ingrid Morrison 25%

Käive 2018. aastal 375 174 eurot, kasvas aastaga 272%

Ärikasum 2018. aastal 26 952 eurot, aastaga 60kordistus

Töötajaid 2018. aastal 8, 2019. aasta IV kvartalis 15

Praegu liigub reklaam ettevõtte teenustest suust suhu ning see toimib hästi. “Kuigi käime oma telgiga ka väliüritustel, et võimaliku kliendiga otsekontakti saada, jõutakse meieni peamiselt kellegi soovituse kaudu või siis on meiega koostööd juba proovitud, teenusega rahule jäädud ning tellitakse taas – see on suurim rõõm, kui klient tuleb ikka ja jälle meie juurde oma toitlustuse sooviga,” sõnab Pillerpau.

Sellest saab teha järelduse, et toode müüb ennast nüüd ise. 4SistersKitchen Cateringi juht peab äärmiselt oluliseks saavutatud kvaliteeditaseme hoidmist. “Meie äris ei saa ühtegi järeleandmist teha. Pigem püüdleme selle poole, et taset veelgi tõsta.”

Aastaga kolmekordne kasv

Catering’i valdkonnas alustanud ettevõte suutis 2018. aastal kasvada numbriliselt kolmekordselt. Ometi jääb Pillerpau tagasihoidlikuks ning nendib, et taoline areng ei olnud raske, sest alustati väikestest numbritest. Nii käibe kui töötajate mõttes. Väljakutse on pigem siit edasi sama kiiret kasvu saavutada. “Täna kolm korda kasvamine oleks kiire,” arutleb tegevjuht.

Seetõttu otsustaski Pillerpau, et 2019. aastal oli aeg küps järgmiseks etapiks - suurematesse ruumidesse kolimiseks ning kohviku avamiseks. Selle aasta 20. jaanuaril tegi Liivalaia tänaval Swedbanki majas uksed lahti 4SistersKitchen Cateringi kohvik, mille keldrikorrusel asuvad ka ettevõtte köögiruumid. Paralleelselt igapäevaste kohviku hommiku- ja lõunasöökidega valmistatakse seal ette tellitud catering-toite.

Enda kohviku avamist kaalus Pillerpau põhjalikult. “Otsisime ruume pikalt, neid leidmata. Ühtäkki saime pakkumise võtta rendile suuremad ruumid koos kohvikupinnaga. Kuigi kohviku edu ei saa kunagi lõpuni ette ennustada, peab proovima. Ainult unistamisest ei piisa, tuleb tegutseda,” otsustas Pillerpau pikaaegse unistuse ellu viia.

Catering-ettevõtete TOP:

1.-2. Virumaa Koolitoit OÜ

1.-2. 4Sisters OÜ

3.-4. Cuce-Camp OÜ

3.-4. Veniete OÜ

5. Näituste Baari OÜ

Oled TOPi ettevõte? Lunasta sertifikaat SIIT.

Tugev meeskond

4Sisters alustas 9 aastat tagasi pereettevõttena, kuid tänaseks on peale Annika ja tema venna Tarmo, teised pereliikmed uued väljakutsed leidnud. Tarmo on projektijuht, kes vastutab majast väljas toimuvate ürituste õnnestumise eest. Annika meeskonnas on abilisi 20 ringis, see oleneb projektidest, kohviku avamisega luuakse ka mõned töökohad juurde. Kindlust kohvik avada lisas ühe tegurina just toimiva meeskonna olemasolu.

Pillerpau sõnul on töötajaid keeruline leida, kuid ometi on kokku saanud erineva tausta ja oskustega inimesed, kes pingutavad ühise lõppeesmärgi nimel. “Mõni tuleb ise uksest sisse ning avaldab soovi tööle tulla, teine on meie pikaajaline fänn. Kuulutused üldjuhul meie valdkonnas ei toimi. Pigem peitub võti tutvusringkonnas, kust sobivaid töötajaid leida,” arutleb ta. Pillerpau ütles, et kõige raskem on nõudepesijatega, kuna tegemist on füüsiliselt väga raske tööga, mis noortele ei sobi ja vanematele on juba raske.

Pillerpaul jagub oma tiimi kohta vaid kiidusõnu. “Mul on vedanud – meie inimesed töötavad kaasa, mõtlevad kaasa ja tahavad areneda.”

Erilised väljapanekud ja trendid

Kuna konkurents turul on tihe ja häid tegijaid palju, mõtleb Pillerpau palju sellele, milline on nende ettevõtte eristuvus ja erilisus. Ettevõtte juht peab selleks toitude väljapanekut, mille jaoks 4SistersKitchen Catering kasutab rikkalikult värsket toorainet. “Tahame lisaks maitseelamustele pakkuda ka silmailu. Paneme vaagnate kaunistamisele suurt rõhku ja proovime seda teha rikkalikumalt ja meile omases võtmes, mis ei tähenda, et maitsed ei oleks head.” Eesmärgiks on saada klient taldrikult juba silmadega sööma. “Söögi väljanägemine on väärtuslik toiduelamuse osa,” usub Pillerpau veendunult.

Toitlustusmaailmas on raske välja tuua ühtseid trende, kuna pakkumisel lähtutakse sellest, milline on kliendi soov. “Küll aga mõjutab turgu üha enam taimse toidu populaarsuse kasv. Klient on suundumas taimse toidu poole. Selliseid maitseelamusi küsitakse üha enam. Samuti pööratakse üha enam tähelepanu erinevatele toidutalumatustele,” räägib Pillerpau toitlustusmaailma trendidest.

Inspiratsiooniallikaks on Pillerpaule kõikvõimas sotsiaalmeedia, ajakirjad erinevatest maailma nurkadest. “Sirvin palju ajakirju ja jälgin toidufotograafe, viimane on ka minu üks kirgedest. Oma toidupildid sätin ja stiliseerin ise.”

Ettevõtte tulevikust üldisemalt kõneledes ütleb Pillerpau, et eelmisel suvel oli neil vähem pulmakliente, sest pulmade toitlustuse hinnad tõusid. “2019. aastal kasvasime ja palkasime rohkem töötajaid, ent tööd tegime mõnevõrra vähem. Valmistusime käesolevaks aastaks, mille kasvuprognoos on suurem. Eelmise poolaasta müüginumbrid lisasid kindlust kohviku jaoks.”

4SistersKitchen Cateringi juhi sõnul on keeruline pikaajalisi hinnastamisprognoose teha. “Vahepeal läks teenus kliendi jaoks mugavaks ja taskukohaseks. Kuid selleks, et pakkuda ühtlaselt kvaliteetset teenust, ei pääse hinnatõusuta. Hindade tõus on vastavuses üldise hinnataseme kasvu ning palgatasemega,” rõhutab Pillerpau.

Tulevikuplaanid

Lähiajal on Pillerpau ja tema meeskonna fookus kohviku edukal käima saamisel ning ettevõttes stabiilsuse hoidmisel. “Pingutame väga selle nimel, et me oma senise kasvuga toime tuleksime. Järgmised projektid kohvikute näol on igati teretulnud, aga kõik omal ajal,” arutleb Pillerpau tuleviku osas.

Väljakutseid on ettevõtte omaniku sõnul iga päev. “Oluline on pakkuda professionaalset teenust, hoida seni saavutatud taset, püsida konkurentsis, paista silma ning olla teistest erilisem toidu väljapanekutes,” teab Pillerpau täpselt, kuidas 4SistersKitchen Cateringi eesmärkideni juhtida.

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700