Maarit Eerme • 30 jaanuar 2020

Majutusfirmade TOP: Centennial lennutas end klientide südameisse

Majutusettevõtete edetabeli vallutanud Centennial Hotell Tallinna avas hotellikett Unique Hotels Group 2017. aastal täielikult renoveeritud endises statistikaameti majas. Lühikese tegutsemisaja jooksul on näidatud häid tulemusi ning saadud klientidelt suurepärast tagasisidet.

Hotellijuhi Kadi Saadlo sõnul on praegu mitmeid huvitavaid uusi projekte õhus  Foto: Jaanar Nikker

Hotelli juht Kadi Saadlo ütles, et hotelliketi Unique Hotels Group omanikud otsivad pidevalt võimalusi, kuhu areneda. “Meie hotelliketil on läinud hästi. Oleme aktiivselt turul olnud 18 aastat ning järgemööda oleme avanud uusi hotelle. Ketil tervikuna on olnud stabiilne tõus, aasta-aastalt on käibed ja kasumid kasvanud.” Saadlo sõnul vaatavad omanikud ka aktiivselt uusi projekte ja koostöövõimalusi, ka täna on paar põnevat projekti õhus. “Kindlasti tahaks turule veel tuua midagi uut.”

Centennial Hotell Tallinna avamine on hotelli juhi sõnul olnud omamoodi edulugu. “Meil on üle ootuste hästi läinud ning külastajad on ka toote hästi vastu võtnud ja andnud meile väga palju head tagasisidet.” Saadlo sõnul on klientide heaolu nende jaoks esmatähtis ja seetõttu jälgivad nad klientide tagasisidet reaalajas. Hotellil on väike ja operatiivne meeskond, kes on omavahel pidevas suhtluses. Samuti on hotelligrupil selge ja läbipaistev struktuur. “Meie hotelliketi omanikud on hotelli- ja turismivaldkonna professionaalid ja samuti osalevad operatiivselt hotellide igapäevases juhtimises.”

Hetkel potentsiaalsetest huvipakkuvatest piirkondadest uute hotellide tarbeks toob Saadlo välja Telliskivi piirkonna ja lennujaama lähedased alad, samuti on alati fookuses vanalinn või selle vahetu lähedus. “Vaatame alati üle kõik pakkumised ja oleme avatud erinevatele koostöövormidele.” Tema sõnul on alati lihtsam ehitada uut maja, kui renoveerida vana. “Uut ehitades on võimalik luua tõeliselt efektiivne toode, mis arvestab nii klientide vajadusi ja ka ettevõtte omasid. Hotellides on iga ruutmeeter arvel ja hoone disain ning ruumide asetus on üliolulised.” Saadlo ütles, et muidugi on ka vanade väärikate hoonete renoveerimine tähtis ja seetõttu asetsevad nende grupi kõik viis hotelli just ajaloolistes hoonetes. “Oleme nende renoveerimisel endast andnud parima, silmas pidades hoonete ajaloolistes hoonetes paiknemist ja säilitanud hoonete väärikuse ja omapära!

Majutusettevõtete TOP 5:

1. Centennial Hospitality OÜ

2. Tallinn City Apartments OÜ

3. Scharmanto AS

4. Premier Hotels OÜ

5. Merito Hotels AS

Oled TOPi ettevõte? Lunasta sertifikaat SIIT.

Järgneb intervjuu Kadi Saadloga.

Kuidas võtate kokku 2018. ja 2019. aasta?

Ütleksin, et mõlemad aastad on olnud meie jaoks edukad. 2018. aasta oli meie esimene täismahus tegutsemisaasta hotellina ning ületasime endile seatud eelarveplaani 10%. Samuti oleme õnnelikud suure hulga positiivse tagasiside üle, mille oleme saanud oma klientidelt. Tänasel päeval on meil Booking.com lehel keskmine hinne 9,2 ja oleme suutnud seda hinnet hoida arvestades, et meil on juba üle 3300 arvustuse – see on meie arvates väga hea tulemus. Samuti oleme TripAdvisoris esimesel positsioonil kõikide neljatärnihotellide arvestuses. Meie eesmärk on pakkuda kvaliteetset ja hinnatud teenust oma klientidele ja meie jaoks on külaliste tagasiside väga oluline.

Centennial Hotel Tallinn on pühendatud Eesti Vabariigi 100. juubelile. Sõna “Centennial” ise tuleneb ladinakeelsest sõnast “centum” ja otsetõlkes tähendab saja aasta tähistamist. Meie hotelli sisekujundus on modernne, minimalistlik ja põhjamaine ning selle ellutoomisel oli meie jaoks inspiratsiooniks Eesti Vabariik ja see, kuhu oleme suhteliselt noore riigina jõudnud. Usun, et oleme maailmale eeskujuks oma IT-struktuuri, innovaatilisuse ja digitaliseeritud ühiskonnaga. Eesti on väike, aga tubli riik ja me proovime endist anda igapäevaselt parimat, oma riiki esindades.

Enda tööprotsessides püüame olla efektiivsed ja kasutada ära võimalusi, mida maailm meile pakub. Soovime kindlasti pakkuda parimat teenindust ja kogemust meie külalistele.

MIS on MIS - Centennial Hospitality OÜ

Kuulub Unique Hotels hotelligruppi, kus on ka Vihula Mõis, von Stackelberg Hotel Tallinn, Kreutzwald Hotel Tallinn, City Hotel Tallinn

Omanikud Michael Edward Pilkington, Paul Raymond Taylor, Hans-Henrik Kjølby

Hoone kavandasid Allians Arhitektid, renoveeris Fund Ehitus, Hotelli sisetööd teostas Ehitus5Eco

Hotellitube 81, lisaks 100kohaline restoran, 3 konverentsi- ja banketiruumi kuni 100 osalejale

Käive 2018. aastal 2,15 mln eurot, kasvas aastaga 270%

Ärikasum 2018. aastal 319 773 eurot, aasta varem oldi veel kahjumis

Töötajaid 34

Millised on teie peamised väljakutsed?

Hotellindus on põnev ning iga päev on täis väljakutseid. Pidevalt tuleb tööd teha ning probleemide lahendamine ja väljakutsetele vastu astumine teeb asja põnevaks.

Suuri probleeme ei ole meil olnud. Centennial Hotel Tallinna üheks edu võtmeks on kindlasti olnud meie professionaalne meeskond ja muidugi ka see, et meie ettevõtte omanikud on laiahaardelise rahvusvahelise kogemusega ja aktiivselt osalevad hotellide juhtimises ja igapäevastes protsessides. Otsustused tehakse kiirelt ja ilma suure bürokraatiata – see on väga efektiivne.

Suurim väljakutse meie jaoks ja usun, et ka hotellisektoris üleüldse on ehk palgasurvega toimetulek ja töötajate hoidmine. Tööjõu liikuvus hotellinduses on pigem suur ja ka uut peale kasvavat põlvkonda tuleb minu hinnangul teistmoodi meelitada ja motiveerida. Me hindame töötajate heaolu kõrgelt ja eelmise aasta lõpust on meil tööl ka osalise tööajaga psühholoog, kes pakub töötajatele tasuta nõustamist. Meie hinnangul on vaimne tervis tihti alatähtsustatud nii riigi kui ettevõtte tasemel ning kvaliteetset abi leida ei ole lihtne. Samuti on see omamoodi tabuteema, millest inimesed tihti ei taha väga rääkida, kuid tööstress ja läbipõlemine on siiski reaalsed probleemid ja vajavad tähelepanu ja tegelemist. Töötajad on teenuse väga hästi vastu võtnud ja loodan, et oleme suutnud ka neid aidata.

Kliendid on Tallinnas Endla tänaval asuva Centennial Hotell Tallinna hästi vastu võtnud  Foto: Sergei Juganov

Mida ootate 2020. aastalt?

Oleme käesolevasse aastasse planeerinud 8protsendilise käibetõusu. Samuti soovime säilitada oma reitingud ja kõrged positsioonid erinevates portaalides. Täna oleme TripAdvisoris Tallinna parim neljatärnihotell ja Booking.comis üks parema reitinguga hotelle Eestis. Anname endast parima, et saavutatud taset ka jätkuvalt hoida ja muidugi teeme tööd, et oma teenust veelgi paremaks ja nauditavamaks muuta.

Usun, et käesolev aasta Eestile ja majutussektorile tuleb positiivne. Alles hiljuti vähenes tuntavalt soomlaste külastatavus ja ning see mõjutas sektorit koheselt ja tuntavalt. Tundub aga, et soomlased on tagasitee leidnud ja usun, et Eesti on ka sihtkohana üha populaarsem ja meelitab siia üha rohkem välituriste. Samuti tundub ka siseturism olevat tõusuteel.

Nagu enne mainisin, siis meie jaoks olulisim vara on aga meie töötajad ja nii on ka 2020. aastal meie jaoks oluline, et töötajad oleksid terved ja õnnelikud. Tervise edendamiseks pakume me spordikompensatsiooni ja möödunud aastal korraldasime mitmetel kuudel kõndimisvõistlusi, need võeti väga hästi vastu ja liitsid meeskonda. Seda sama plaanime jätkata ka käesoleval aastal. Samuti jätkame nõustamisteenusega vaimse tervise teemadel.

263miljonit eurot oli 2018. aastal majutusasutuste edetabelis osalenud 76 ettevõtte koondkäive, kasvades aastaga 5%.

Mis on teie tugevus võrreldes teiste Tallinna hotellidega?

Taaskord tooksin välja meie meeskonna. Meil on tiimis liikmeid, kes on koos töötanud üle kümne aasta, tegemist on lihtsalt suurepärase ja kokkuhoidva kollektiiviga. Igal hommikul tulevad inimesed hea meelega tööle ja nende silmad säravad, neil on alati uusi ideid ja mõtteid, mida katsetada ning proovida.

Lisaks usun, et hotelli sisekujundus on väga õnnestunud. Meil on kaunid ja stiilsed toad, maitsev ja kvaliteetne hommikusöök, hea teenindus ja oleme seadnud kõrge standardi ka tubade puhtusele. Usun, et need on põhilised näitajad, mis peavad kõik ühes heas hotellis tagatud olema.

Meie ülesanne on teha kliendi olemine hotellis võimalikult mugavaks ja meeldivaks. Samuti on meie jaoks oluline pakkuda head hinna-kvaliteedi suhet. Hotellinduses on äärmiselt olulisel kohal hinnastamine ning turul toimuva pidev jälgimine. Hotellinduses käib dünaamiline hinnasõda, hindasid jälgitakse ja muudetakse reaalajas, 2020. aastal aitab meid hinnastamisel ka robot.

21,2miljonit eurot teenisid edetabelis osalenud majutuskohad 2018. aastal koondärikasumit. Kasum jäi aasta varasemale tasemele.

Mida teete, et kliente enda juurde ööbima meelitada?

Unique Hotels Groupi müügi- ja turundusosakond on väga aktiivne erinevate kampaaniate korraldamisel. Oleme ka aktiivsed sotsiaalmeedias ning külastame nii kohalikke kui ka rahvusvahelisi messe. Meil on ka ajalooliselt head suhted erinevate reisibüroode, edasimüüjate ja partneritega. Meie jaoks on head partnersuhted väga olulised.

Tänapäeval aga suur osa broneeringutest ja otsustest tehakse reisijate poolt otse. Inimesed on üha teadlikumad ja see on väga tervitatav. Meid külastavate klientide jaoks on reitingud väga olulised ning tagasiside saamine on väga oluline ka meile. Küsime ise aktiivselt klientide käest tagasisidet ja reageerime sellele kiirelt. Negatiivse tagasiside korral saame koheselt tegutseda ja probleemi lahendada. Meie eesmärk on ikka kliendid õnnelikuks teha.

Kaebustega tegelemiseks on meil loodud kindlad tööstandardid ja töötajatele on antud probleemide lahendamiseks korralik väljaõpe. Samas on neil ka piisavalt vabad käed, et võimalusel saaksid nad siiski kliendi rahulolu kiirelt taastada. Hotelli juhtkonnast on ka alati keegi kättesaadav ja anname endast parima, et probleemid kiirelt ja operatiivselt lahendada.

Kui keeruline on teenindajaid hoida ning kui palju teenindajad roteeruvad keti erinevate hotellide vahel?

Ma leian, et meie hotellis ei ole tööjõu liikumine kuigi suur probleem, kuigi muidugi on ka meil aegu, kus liikuvus on suurem, eriti suveperioodil, kui tööd on rohkem – siis palkame palju lisatööjõudu. Proovime olla eeskujulik tööandja ja töötajate heaolu silmas pidada.

Usun, et meil on täiesti konkurentsivõimeline palk, kindlasti ei maksa me ei alla ega üle sektori keskmise. Proovime pigem töötajaid motiveerida ka teistel viisidel ja neid võimalusel alati tunnustada.

Tööaja osas oleme üsna paindlikud. Võimaldame kodus töötada ja tööaega valida, neil kellel on võimalik, tähtis on vaid, et töö tehtud saaks. Teeninduses, kus on konkreetsed ülesanded, siis seal on keerulisem nii paindlikku tööaega pakkuda, kuna tööd tuleb teha kindlas töökohas (näiteks kokad, restorani teenindajad, administraatorid). Tuleme alati võimalusel vastu ka graafiku alusel töötavatele töötajatele. Meie juures töötab ka palju üliõpilasi, kellele võimaldame seda teha mugavalt oma õpingute kõrvalt. Samuti pakume võimalust töötada meie grupi erinevates hotellides ja ka ketisiseseid karjäärivõimalusi.

Minu enda jaoks on huvitav väljakutse Z-generatsiooni sisenemine tööturule. Tegemist on põneva generatsiooniga, neil ei ole hirmu autoriteedi ees, on eneseteadlikud ning soovivad tihtipeale kohe erinevaid protsesse juhtida ja vastutust võtta. See on tööandja jaoks päris huvitav väljakutse.

Ja mis võiks sektoris muutuda?

Minu arvates on meie hotelli- ja restoranide sektor väga tubli ja kõrgel tasemel. Eestis on meeletult palju häid ja kõrge kvaliteediga restorane ja selles valdkonnas oleme kindlasti paljudele teistele riikidele eeskujuks. Tore on näha, et turule tuleb ka palju uusi restorane ja sektor kasvab. Ka hotelle on viimastel aastatel tulnud juurde ja kasv jätkub – turule tuuakse ka uusi kontseptsioone. Minu arvates on see väga tervitatav ja usun, et kliente jagub kõigile.

Ma loodan, et valitsus majutusasutuste käibemaksu ei tõsta, kuna see mõjuks sektorile väga halvavalt. Kui peaks tulema uus majanduslangus, siis see võib olla paljudele hotellidele keeruline väljakutse. Kindlasti tuleb riigi tasandil vaeva näha, et muuta Eestit veelgi atraktiivsemaks sihtkohaks ja meelitada siia rohkem külastajaid. Samas, on igaühel meist võimalus midagi oma riigi jaoks ära teha ja nii proovime ka meie Unique Hotels Groupis Eestit võimalikult hästi esindada.

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700