Kuigi e-ostlemine on viimastel nädalatel mitmetes kategooriates märkimisväärselt kasvanud, pole Eesti e-kaubanduse Liidu tegevjuhi Tõnu Vääti sõnul olukord läbinisti positiivne. „E-kaubandus moodustab enamus kaupmeeste käibest siiski vaid ligikaudu 10%, enamus käibes on pärit füüsilisest kauplustest. Nüüd, kui kaubanduskeskused ja enamus poodidest on suletud, tähendab see ettevõtjatele suurt käibekadu, mis omakorda avaldab märkimisväärset mõju töötajatele ja ettevõtte tulevikuväljavaadetele. Üks võimalusi edasi tegutsemiseks on keskenduda e-kaubandusele, et saabuvat lööki vähegi pehmendada,“ selgitab Väät.
Väädi sõnul korraldab tänane tervisekriis ja selle mõju kaubanduse mõnevõrra ümber – ilmselt muutub ka pärast kriisi e-ostlemine tavapärasemaks. “Kriisis jäävad ellu need kaupmehed, kes suudavad kiiresti kohaneda, oma tegevuse e-kanalitesse ümber kolida, läbi mõelda oma turundusstrateegiad ja leida partnerid kaupade kohaletoimetamiseks. Õnneks on Eestis võrreldes teiste riikidega väga lai pakiautomaatide võrgustik, mis võimaldab korraldada kontaktivaba tarne üle riigi,“ lisab Väät.
„Majanduse toimumiseks on vajalik raha ringlemine. Eestlased on teadupärast üsna usinad e-ostlejad ning e-ostude maht on järg-järgult kasvanud iga kuuga. Täna on iga ostutehing kaupmeeste ja ka majanduse jaoks tervikuna väga oluline ning aitab ettevõtetel keerulisest olukorrast lihtsamini välja tulla,“ julgustab Väät.
Tänasest nädala lõpuni toimuva E-nädala raames pakuvad sadakond Eesti kaupmehest soodushindu, kingitusi või tasuta tarnet. Aktsioonis osalevate e-poodide seas on tuntud tegijaid aga ka väiksemaid e-poode ning esindatud on mitmed kategooriad sh ehituskaubad, mööbel, sisutuskaubad, rõivad, raamatud, elektroonika, tehnika.