• 23.09.21, 15:24

Eesti kõige kasutajasõbralikum e-pood – milliseid innovaatilisi funktsioone nad arendanud on?

Eesti kasutajasõbralikuma e-poe tiitli pälvis sel aastal E-Selver. Selveri ärirakenduse juht Indrek Valdmann kirjeldab, missuguseid erilisemaid, klientide poolt hästi vastu võetud funktsioone on nad veebipoes arendanud.
eSelveri kuller
  • eSelveri kuller Foto: Hendrik Osula
Milliseid uuendusi on e-Selver viimaste aastatega teinud? Hiljutises intervjuus ütles Selveri esindaja, et e-poes on mitmeid erilisi funktsioone, mis peaks ostlemist lihtsustama. Millised need on?
Meil on näiteks selline funktsioon nagu ostukorvi jagamine. See tähendab, et kui oled lisanud tooted ostukorvi, saad selle lingina salvestada ja saata teisele inimesele ülevaatuseks, täiendamiseks või niisama maksmiseks.
Ostuprotsessi kiirendamiseks oleme loonud ka sellise võimaluse nagu “Minu tooted”, kus näed tooteid, mida oled tihedamalt ostnud ja kas neil on parajasti soodushind. Lisaks eraldi funktsionaalsus on “Soovikorv” ehk klient saab koostada erinevaid ostunimekirjasid ja siis need salvestada. Näiteks pidupäeva jaoks, kindla retsepti tarvis vms.
Kõige efektiivsemaks funktsiooniks peame aga sorteerimise võimalust ehk klient saab sorteerida ühiku hinna järgi (näiteks kilo hind odavam) või leida kategooriast üles soodushinnaga tooted.
Toon välja ka filtrite kasutamise, aga see on e-poodides täiesti tavapärane. Toidupoe puhul on filtritest arvatavasti kõige kasulikum funktsioon eritoodete (gluteeni- või laktoosivaba, vegan- või mahetoode jne) kiire leidmine.
Veebipoe kasutajasõbralikkuse puhul mängib suurt rolli ka selle visuaalne pool: kliendi jaoks meeldivad värvitoonid, hea fondivalik jne. Kas e-Selveri visuaalne pool on ka muutumas?
Visuaalselt me e-poodi väga ei muuda, lihtsalt värskendame, mahendame, muudame loogilisemaks jne. Kliendid on praeguse ülesehituse ja välimusega harjunud, seetõttu ei näe me vajadust suuri muudatusi teha. Siiski tuleb vahel visuaalses pooles teha muudatusi, mis tulenevad mõnest direktiivist või määrusest. Näiteks varsti peab inimesel olema võimalik kodulehel ilmuvad bännerid seisata.
Kuidas on ostjad funktsioonid vastu võtnud? Kas nende arendamine tasus end ära?
Me pole saanud tagasisidet, et üks või teine funktsioon meie klientidele ei meeldiks. Täpselt on raske öelda, kui palju midagi kasutatakse, kuid kindel on see, et kasutatakse. Kui me saame klientidelt pöördumisi, kuidas juba tehtud veelgi täiustada või tõrgete teemal, siis saame öelda, et järelikult kasutatakse.
Tasuvust saab mõõta rahas ja kliendi heaolus, tagasisides. Iga arendus ei tähenda kindlasti rahalist tasuvust, vaid omab toetavat ja lisandväärtust andvat funktsiooni. Kui kogu ostuprotsessile on üks arendus toetav ja lisandväärtust andev, siis me loeme selle tasuvaks. Peamine eesmärk on kasvatada mugavust ja kliendisõbralikkust, kuna sedasi toimetades tulevad kliendid ikka ja jälle meile.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 20:06
Prisma võitleb säästliku töörõivateenuse abil tekstiilijäätmetega
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele