• 30.06.25, 11:47

Eamets: toidukaupade müüjatel on keerulised ajad

Statistikaameti poolt värskelt avaldatud jaekaubanduse andmed näitavad, et hinnatõusu mõju on jõudnud tarbija rahakotti juba enne, kui on käivitunud uus maksutõusu kampaania.
Bigbanki peaökonomist Raul Eamets
  • Bigbanki peaökonomist Raul Eamets
  • Foto: Raul Mee
Kogu jaekaubanduse müügitulu kasvas 3%, mahuindeks 1,8%. Mahuindeks näitab kaupade müügi mahu muutust püsivhindades võrreldes mingi eelmise perioodi müügiga. Mahud kasvasid aeglasemalt kui müügitulu ehk vahe kajastab väga jämedalt võttes hinnamuutust.

Seotud lood

Uudised
  • 27.06.25, 12:00
Kaupmehed ei taha hindu „koledaks“ teha, hinnad kerkivad kohati rohkem kui vaja
1. juulist tõuseb Eestis käibemaks 22 protsendilt 24 protsendini. Arvutuse järgi tähendab see hindade umbes 1,64-protsendilist kasvu. Praktikas võib aga hinnatõus kohati olla sellest suurem, sest paljud hinnad püütakse poodides hoida atraktiivsed, mis tähendab, et neid peaks ümardama ja eelistatult lõppema 9-ga.
Uudised
  • 26.06.25, 11:09
SUUR LUGU | Balti riikide jaekaubanduse trendide uuring: hüpermarketid kukuvad püsivalt
Üldine trend: Maxima maine langeb ja Rimi oma tõuseb kõigis kolmes Balti riigis
Uuringufirma NielsenIQ suur jaekaubanduse uuring ja tulemuste raport nii Eesti, Läti kui ka Leedu turu kohta näitab hüpermarketite formaadi pidevat langust. Samas on näha poodide omamärgitoodete kasvu.
Uudised
  • 06.06.25, 10:33
Toidukaubad vedasid maikuus hinnatõusu
Maikuus olid hinnad 4,5% kõrgemad kui mullu, hinnatõusu mõjutasid enim toidukaubad.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:15
„Ostsin pähklid, aga skaneerisin porgandid“ – need ajad on nüüd möödas. AI tuvastab kõik iseteeninduskassas ostetud tooted
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele