Viimase kuu jooksul on internetist kaupu ostnud 53% Eesti elanikest, mis on madalam eelmise aasta lõpu tasemest, selgub Kantar Emori värskest e-kaubanduse trendiuuringust.
Aprillikuu tase jääb maha aasta lõpus tehtud uuringu tulemustest.
Foto: Meeli Küttim
Aprillikuu tase jääb maha aasta lõpus tehtud uuringu tulemustest, siis jäi e-ostjaskonna määr 58–59% tasemele. Praegune tase sarnaneb möödunud aasta sügise algusperioodile ehk ajale enne uue koroonaepideemia laine aktiveerumist.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.