• 15.05.23, 15:21

6 viisi, kuidas kliendid soovitud otsust tegema nügida

Kuidas suunata inimesi teatud valikuid tegema säilitades samal ajal valikute vabadus, sellest rääkis jaekaubanduskonverentsil Baltic Retail Forum 2023 nügimise uurija ning Tallinna ülikooli doktorant ja kommunikatsiooniekspert Heiko Leesment.
Jaekaubanduskonverentsi moderaator Hando Sinisalu (vasakul) ja nügimise uurija Heiko Leesment.
  • Jaekaubanduskonverentsi moderaator Hando Sinisalu (vasakul) ja nügimise uurija Heiko Leesment.
  • Foto: KARLI SAUL
Leesment tõi välja, et kuigi inimeste vabad valikud on õigus, mida hoida ja kaitsta, siis on ka olukordi, kus oleks vaja inimeste valikuid suunata. Nügimine ( inglise keeles nudging) ongi üks variant, kuidas seda teha.

Seotud lood

Uudised
  • 11.05.23, 13:56
Alar Ojastu: soovid rohkem müügitulu ja rahulolevamaid kliente? Panusta klienditeenindusele!
"Inimesed teevad ostuotsuseid enamasti lihtsalt selle järgi, mis neile meeldib, mitte ei vali konkreetse ettevõtte toodet," kirjutas Alar Ojastu. "Ettevõtte seisukohast on see ohtlik, sest kui klient ei ole sind teadlikult valinud, võib ta järgmine kord kergesti ostust loobuda, kui konkureeriv ettevõte teeb parema pakkumise. Ta on sinu tootega küll rahul, aga ta ei ole emotsionaalselt seotud."
Uudised
  • 11.05.23, 11:11
5 märksõna, mille abil e-poes maailmatasemel kliendikogemust pakkuda
Praegusel ajal, mil e-kaubanduse osakaal on väga suureks muutunud, on klientidele suurepärase kogemuse pakkumine üha suuremaks väljakutseks. Eilsel e-kaubanduse UX konverentsil jagas Katre Uibomäe mõtteid, kuidas e-poes maailmatasemel kliendikogemust pakkuda.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:15
„Ostsin pähklid, aga skaneerisin porgandid“ – need ajad on nüüd möödas. AI tuvastab kõik iseteeninduskassas ostetud tooted
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele