6 viisi, kuidas kliendid soovitud otsust tegema nügida
Kuidas suunata inimesi teatud valikuid tegema säilitades samal ajal valikute vabadus, sellest rääkis jaekaubanduskonverentsil Baltic Retail Forum 2023 nügimise uurija ning Tallinna ülikooli doktorant ja kommunikatsiooniekspert Heiko Leesment.
Jaekaubanduskonverentsi moderaator Hando Sinisalu (vasakul) ja nügimise uurija Heiko Leesment.
Foto: KARLI SAUL
Leesment tõi välja, et kuigi inimeste vabad valikud on õigus, mida hoida ja kaitsta, siis on ka olukordi, kus oleks vaja inimeste valikuid suunata. Nügimine ( inglise keeles nudging) ongi üks variant, kuidas seda teha.
"Inimesed teevad ostuotsuseid enamasti lihtsalt selle järgi, mis neile meeldib, mitte ei vali konkreetse ettevõtte toodet," kirjutas Alar Ojastu. "Ettevõtte seisukohast on see ohtlik, sest kui klient ei ole sind teadlikult valinud, võib ta järgmine kord kergesti ostust loobuda, kui konkureeriv ettevõte teeb parema pakkumise. Ta on sinu tootega küll rahul, aga ta ei ole emotsionaalselt seotud."
Praegusel ajal, mil e-kaubanduse osakaal on väga suureks muutunud, on klientidele suurepärase kogemuse pakkumine üha suuremaks väljakutseks. Eilsel e-kaubanduse UX konverentsil jagas Katre Uibomäe mõtteid, kuidas e-poes maailmatasemel kliendikogemust pakkuda.
Tänapäeval on võimalik äriprotsesse optimeerida läbi digitaalsete tööriistade: B2C ja B2B tellimiskeskkonnad, broneerimissüsteemid, mobiilirakendused ja iseteeninduslikud makselahendused. Need ei ole enam lihtsalt lisavõimalused, vaid osa ettevõtte igapäevasest äriloogikast, mis aitab vähendada käsitööd ja keskenduda sellele, mis aitab saavutada parima konkurentsieelise ning loob suurima väärtuse.