Rainer Rohtla: mulle on öeldud, sellise kasumlikkuse nimel pole ju mõtet töötada
Kaupmees ei ole ahne, toonitasid jaekaubanduse arvamusliidrid Eesti Kaupmeeste Liidu korraldatud meedialõunal, kus selgus muuhulgas, et sektori kasumlikkus teiste sektorite võrdluses jääb pigem tugevalt alla.
COOP juhatuse esimees Rainer Rohtla sõnul oli kõige keerulisem 2022. aasta, kui energiahindade kulu sõi ära kogu kasumi
Foto: Raul Mee
Selgus, et avaliku arvamuse poolt ahneks tembeldatud jaekauplejate majandustulemused näitavad vastupidist – rikastuda on selles sektoris Eestis keeruline. “Müügituluga võrreldes on kasumimarginaalid väga väikesed - jaemüügis 2%,” selgitas Bigbanki peaökonomist Raul Eamets. “Toiduainetööstuses on kasumlikkus 3%, hulgimüügis 4%,” lisas ta. Inflatsiooni tõttu on nii toidukaupade kui jaemüügi kulud kasvanud kiiremini kui müügitulu.
Möödunud majandusaasta tulemuste põhjal võib öelda, et esimesed kolm suuremat jaeketti on kaotanud aasta jooksul enda turuosa kõige enam. On ka üllatajaid, kes suutsid tihenevas konkurentsis enda turuosa suurendada ning kaks jaeketti enda kohad turupositsiooni osas vahetada.
Jaekettide kaks kuud kestnud reklaamikampaaniad käibemaksu tõusu hilinemisest või edasilükkamisest on olnud selge tarbijate petmine, ütles Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees Rainer Rohtla.
Selveri äriarvestuse juht Kristjan Anderson on käimasoleva aasta suhtes pigem optimistlik. Ehkki ostujõult oleme kusagil aastates 2019-2020, on silmapiiril parem käekäik. Kiire hinnakasvu eelne ostujõud taastub aastaks 2025.
Eesti e-kaubandus elab huvitaval ajal — kliendiootused on muutunud ja rahvusvaheline konkurents kasvanud. DPD Eesti kommertsjuht Janek Kivimurd selgitab, mis tagab tänapäeval õnnestunud ostukogemuse ja kuidas e-kaupmehed saavad suurenenud ootustele vastata.