Juturobotid on tulnud, et jääda ning on kiirelt muutunud ettevõtete kodulehtede lahutamatuks osaks. Kuid uisapäisa lehele lisatud juturobot võib kliendi su kodulehelt minema peletada, halvemal juhul olla aga tõsine äririsk. Kuidas seda vältida, kirjutab Askly asutaja ja tegevjuht Sandra Roosna.
Ehkki ettevõtted näevad juturoboteid klienditeeninduse nutika abilisena – või isegi asendusena, siis klientide kogemus on pahatihti erinev.
Kui inimesel tekib tõsisem probleem, millele ta ise kodulehelt vastust ei leia, on kehv juturobot nagu 7-pealine digilohe.
Ainult tarkust, kavalust ja hästi sihitud märksõnu kasutades õnnestub vapral lihtsurelikul end juturoboti stampvastuste kadalipust läbi võidelda, et pääseda luust ja lihast klienditeenindaja jutule – ilmselt kümme korda ärritunumana, kui enne kosutavat interaktsiooni inimest imiteeriva tehisaruga.
Ja see pole veel kõik! Vähe sellest, et kehv robot võib olla kasutu või lausa ärritav – see võib olla ka arvestatav äririsk.
Juturoboti jutu eest vastutab ettevõte
Hiljuti
kaotas Air Canada kohtuvaidluse, kui nende kodulehe juturobot andis reisijale valeinfot ning tekitas sellega kahju.
Omamoodi isegi koomilises vaidluses üritas lennufirma väita, et vestlusrobot on "eraldi juriidiline isik, mis vastutab ise oma tegude eest".
Kohus sellega muidugi ei nõustunud ning leidis, et ilmselgelt vastutab ettevõte kogu oma veebilehe sisu eest – olgu see siis staatiline tekst või vestlusroboti loodud vastused.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2025. aasta suve lõpuks valmiv Raja Keskus toob Tartusse juurde üle 2500 ruutmeetri A-klassi kaubandus-, teenindus- ja büroopinda. Hoone esinduslik arhitektuur, paindlikud ruumilahendused, erakordselt hea nähtavus ja ligipääsetavus teeb sellest ideaalse koha igale kaubandus- ja teenindusettevõttele. Väärtust lisavad Lõunakeskuse vahetu lähedus, hea transpordiühendus, katusel asetsev päikesepark ja soe maa-alune parkla – kõik, mida üks kaasaegne ettevõte vajab.