Jae- ja hulgikaubanduse kvartaliraport: võitlus klientide nimel on üha agressiivsem
Jaekaubanduse konkurents on väga tihe, ebatõenäoline on, et klienti jätkub kõigile müüjatele, vahendab värske jae- ja hulgimüügi kvartaliraport turutrende.
Järve Selveri avamine peale remonti 2023. aasta mais.
Foto: Andras Kralla
Äripäeva jae- ja hulgimüügi värskest kvartaliraportist selgus, et suurimad jaekaubandusettevõtted kasvatasid aasta esimeses kvartalis marginaalselt oma käivet, selgus värskest jae- ja hulgimüügi kvartaliraportist. Samas on konkurents muutunud üha tihedamaks ja valusamaks.
Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 2024. aasta aprillis 842 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama kuuga vähenes müügimaht 3%.
Värskest Norstati tarbijauuringust selgus, et Eesti inimestest vaid 79% eelistab osta kodumaist toidukaupa, mis tähendab, et eelmisel aastal alanud trend on jätkunud.
Kliendikaardid on muutunud püsikliendiprogrammide lahutamatuks osaks, kuid traditsioonilised plastkaardid kipuvad kaduma või koju ununema. Ka mobiilirakenduste vahel pendeldamine ei ole alati mugav, lisaks võib internetiühenduse puudumine jätta soodustused saamata. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco värske lahendus viib kliendikaardi uuele tasemele – see salvestatakse sarnaselt lennupileti või pangakaardiga otse nutitelefoni rahakotti ehk Walletisse.