Tekita konkurents ja võidavad kõik - vähemalt teoorias. Kaubanduskeskus on igal juhul võidus. Teise toidupoe lisandumine kaubanduskeskusesse on trend, mis on laialt levinud Põhjamaades.
Möödunud nädala esmaspäev ja reede tõid uudised, et Tallinnas T1-s tuleb seal kuus aastat ainuresideerunud Selveri toidupoe kõrvale Lidl. Rocca al Mare Kaubanduskeskuses 26 aastat hegemooniat nautinud Prisma lähistele kerkis aga Selver.
Veel mõne aasta eest pankrotiga võidelnud keskus T1 on tänaseks triivinud tugevalt kasumisse ning meelitanud külastajad tagasi. Konverentsil “Password 2024” rääkis tippjuht Tarmo Hõbe T1 minevikust, olevikust ja tulevikust.
Hõbe: küsimus on selles, kuidas täita pinnad, kui poodide valik on suur ning internetikaubandus teeb võidukäiku
Monofunktsionaalsetel kaubanduskeskustel terendub ees täielik teisenemine: tegevusskaala laiendamisest kuni otstarbe muutmiseni või siis äärmisel juhul mahalammutamiseni.
Pikk kriis on olnud keeruline kõikide ettevõtjate jaoks, aga et tuleks pankrotilaine, seda Rocca al Mare ja Kristiine keskuste juht Kristjan Maaroos ei näe. Vinduva kriisi proovikiviks on olnud kaupmeeste suutlikkus enda tegevust optimeerida, et kohaneda vähenenud tarbimishuviga ning samal ajal ise ellu jääda.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.