Smartpost Itella läheb üle kaubamärgile SmartPosti
Smartpost Itella, mis kuulub Soome Posti gruppi, võtab 2025. aasta esimeses pooles kasutusele uue kaubamärgi SmartPosti, loobudes senisest Itella nimest.
Üleminek SmartPosti brändinimele toimub kõigis kolmes Balti riigis.
Foto: Liis Treimann
„Pakume oma klientidele usaldusväärset ja kiiret logistilist väärtusahelat, mis jõuab miljonite ettevõtjate ja tarbijateni,“ ütles Smartpost Itella Balti riikide juht Gediminas Mickus ning lisas, et soov on tegutseda selgelt ja järjepidevalt kõikjal piirkondades, mistõttu on nad otsustanud kasutada ühtset Posti kaubamärki nii põhja- kui Baltimaades. Baltikumis SmartPosti ning Rootsis aga Posti nime all.
Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi koostatud analüüsi alusel asub 90% pakiautomaatidest samas piirkonnas ning väga tihti ka üksteisele väga lähedal. Millised olid analüüsi peamised leiud ja järeldused, kirjutab Taavi Kurvits ministeeriumi regionaalarengu osakonnast.
Balti riikides on kokku ligi 25 000 e-poodi – Leedus ligi 11 000, Eestis üle 9400 ja Lätis suurusjärgus 4400. Kui võrrelda suhtena elanike arvu, siis kerkib Eesti etteotsa nii ettevõtete koguhulgalt kui ka e-poodide ja pakiautomaatide arvult.
Lõppenud aastal tellisid eestlased ettevõtetest pakiautomaatidesse 14,3 miljonit pakki, mis on ligi kaks miljonit pakki ehk 15,5% rohkem kui aasta varem, teatab Eesti E-kaubanduse Liit.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.