IT-visionäär Linnar Viik võttis kümne punktiga Ülemiste keskuse rentnike suurkogul kokku, millised tehnoloogilised trendid mõjutavad täna jaekliente ja kaubandust.

- IT-visionäär Linnar Viik
- Foto: Erakogu
60% kõikidest külastajatest eelistavad oste teha internetis ning 40% inimestest soovivad enne toodet näha, kui nad ostu sooritavad. Viik on kuulnud lugusid sellest, kuidas kauplusesse tuleb inimene, proovib erineva suurusega kingi jalga, teeb sobivast tootest pildi ja tellib selle toote e-poest ning ilmselt tasuta tarne ja 25% soodsama hinnaga. “Neid shoppajaid ei ole õnneks väga palju aga selle peale ei saa lootma jääda, et maailm jääb selliseks, kus inimene ei kasuta tehnoloogiat, mis on neil kahe nupu vajutamise kaugusel,” ütles Viik
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuidas tõsta automaatikaga kaupluses müügikäivet?
Kõige levinum lean-juhtimise vastandnäide kaubanduses on hetk, kus klient soovib osta toodet, kuid seda pole riiulil väljas, kuigi laos on olemas. “Müük jääb toimumata, klient on pettunud ja hakkab eelistama teisi toidupoode,” ütles lean jaekaubanduse ekspert Jari Kukkonen intervjuus kaubandus.ee veebile.
Saates "E‑kaubanduse areng ja tulevik" uurime, kuidas tehisintellekt (AI) kujundab e‑kaubanduse tulevikku ning millised on e‑kaupmeeste võimalused AI‑st kasu lõigata.
Kaubanduse turunduse professor Jonathan Reynolds rääkis Kaubanduse Aastakongressil, et muutuvas keskkonnas ei jää jaekaupmeestel üle ei midagi muud, kui kohaneda, olla optimistlik ning teha endast olenev, et pakkuda kliendile seda, mida tal vaja on.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.