Kohati nahaalsete võtetega end ka Eesti kaubandusturule suruv Hiina internetipood Temu teeb kohalikele kaupmeestele tuska, tekitades peale maksumure ka küsimuse, mida hiinlased kõikide meie andmetega teevad.
Tolliinspektor-koerajuht Bärbel Parm ja tollikoer Hans käivad pakid Omniva sorteerimiskeskuses ninaga üle.
Foto: Liis Treimann
Eesti poodide omanikud on juba kaks aastat müünud järjest vähem kaupa, samal ajal ei viita aina kasvav postipakkide arv justkui mingile majanduslangusele. Novembris ja detsembris saadetakse Omniva prognoosi järgi üle kahe miljoni paki, mis on 15% rohkem kui mullu jõulude ajal.
E-kaubandus on kiiresti arenev valdkond, kus õige makselahenduse valik võib määrata ettevõtte edu. Eriti oluline on see väiksematele ja keskmise suurusega Eesti ettevõtetele, kes konkureerivad nii kohalike kui ka rahvusvaheliste tegijatega. Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas toob välja, kuidas ettevõtted saavad oma makselahenduste valikuga konkurentsis eelise saavutada.
Veebipõhise rõivamüüja Zalando müügikäive kosus kolmandas kvartalis 5% ning kasv toimus nii B2C kui ka B2B sektoris. Ettevõte planeerib jätkuvalt investeerida kliendi lojaalsusesse, elustiilipakkumistesse ja logistikasse.
“Aasia veebipoodidide, näiteks aina enam populaarsemaks muutuvate Sheini ja Temuga eestlane konkureerida ei suuda, kuid meil on kliendi võitmiseks varuks omad trumbid,” rääkis Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät.
Tänapäeval on võimalik äriprotsesse optimeerida läbi digitaalsete tööriistade: B2C ja B2B tellimiskeskkonnad, broneerimissüsteemid, mobiilirakendused ja iseteeninduslikud makselahendused. Need ei ole enam lihtsalt lisavõimalused, vaid osa ettevõtte igapäevasest äriloogikast, mis aitab vähendada käsitööd ja keskenduda sellele, mis aitab saavutada parima konkurentsieelise ning loob suurima väärtuse.