Coop: maailmas on munakriis, ent Eesti on munadega hästi varustatud
Kuigi maailma, eriti USA kanamunaturgu raputav linnugripi põhjustatud defitsiit on hakanud mõjutama ka siinse piirkonna nõudlust ja linnugripp on hakanud ka Euroopas levima, ei ole Eesti tarbijateni hinnahüpped seni veel jõudnud.
Coop Eesti kauplustes on kanamunade sisseostunumbrid sel nädalal saavutamas oma haripunkti, olles tavapärasest nädalast 60-70% kõrgemad. Juba märtsis oli märgata, et kanamunade müük on mullusest kõrgem – Coopi andmetel müüdi märtsis keskmiselt 18% rohkem kanamune kui aasta tagasi samal ajal.
Suurtel jaekettidel on kasutuid ruutmeetreid liiga palju, mistõttu on nende konsolideerumine või uste sulgemine vägagi tõenäoline stsenaarium, ütles KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger jaekettide ühisseminaril.
Peamine murekoht on täna tarbimise vähenemine, mis vaevab kõiki Baltikumi ettevõtjaid. Samaaegselt on Eesti tarbija kõige tagasihoidlikum, samas kui lätlased ja leedukad on märksa julgemad ostlejad, rääkis NielsenIQ ärijuht Erlend Villems jaekettide-tootjate-hulgikaupmeeste ühisseminaril.
Harjumaal Sahas avas Eesti suurim munatootja Dava Foods uue õrrekanade kanala koos talveaiaga, mille maksumus küündis kokku 1,8 miljoni euroni. Kõnealuse farmi munad saavad poeletil olema pisut kallimad kui puurikanade munad.
Maksutõusud kerivad poodides aina rohkem hindu üles ja kaubandusettevõtted ning toidutööstused on olukorras, kus müüb vaid kollane silt. Valio Eesti juht Maido Solovjov tõdes, et praegu on kollaste siltide aeg ja seda näevad ka nemad.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.