Guido Pärnits: märts mõjus kainestavalt, ostjad jäid vaoshoituks
Balti regiooni suurimas kaubanduskeskuses Ülemistes möödus aasta algus vaoshoitult ja märts tõi kaupmeestele kainestava reaalsuse. Märtsikuu oli märgatavalt vaiksem kui mullu samal ajal – külastusi oli vähem ja ka kulutused kauplustes olid tagasihoidlikumad, rääkis keskuse juht Guido Pärnits.
“Kui aasta algus on alati tavapärasest vaiksem, siis märtsikuu näitajad on kainestavad. Inimesed käisid poes selgelt vähem ning kulutasid kauplustes tuntavalt vähem raha, kui näiteks aasta tagasi,” ütles Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits.
Keerulisemast majanduslikust perioodist hoolimata on Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits positiivne ning seab suuri eesmärke Ülemiste keskuse arendamiseks.
Kõige populaarsemaks ostupäevaks on reede ning Eestis olid kõige populaarsemad Ülemiste, Lõunakeskuse, Lasnamäe Centrumi, Kaubamajaka ja Sõpruse Rimid.
Ülemiste keskus tunnustas edukaid keskuses tegutsevaid ettevõtteid ning 2024. aasta parimaks poeks kuulutati pesupood Change Lingerie. Võidu kaalukeelteks said teenindusmonitooringu kõrged tulemused ja käibe kasv. Keskuse eriauhind läks batuudikeskus Trampolinole.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.