• 20.06.25, 11:50

E-kaubanduse trendid: enim e-poe oste tehakse õhtuti, eelistatakse eelkõige pakiautomaate

Valdav osa inimesi teeb veebis oste õhtutundidel ning enim kasutatakse kauba kättesaamiseks pakiautomaate, näitab Gemius Groupi värske uuring. Samas püsivad probleemid tarnekiiruse ja -kuludega, mis mõjutavad kasutajakogemust.
Pakiautomaat
  • Pakiautomaat
  • Foto: Liis Treimann
Uuringu järgi on veebist ostmine Baltimaade elanike seas igapäevane tegevus. Eestis ja Lätis on viimase kuue kuu jooksul vähemalt ühe ostu teinud 86% vastanutest, mis on samal tasemel kui mullu. Leedus on sama näitaja 81%, mis tähendab väikest langust võrreldes 2024. aasta 89 protsendiga.

Seotud lood

Uudised
  • 06.06.25, 14:34
Stokker: usaldusväärne tarne on tugevam argument kui madalam hind
Tarnekindlus ei ole enam konkurentsieelis, vaid hügieenitase – usaldusväärne ja läbipaistev tarneahel määrab, kas klient üldse jääb. Ärikliendi jaoks, kelle tulu sõltub tööriistast, ei ole ruumi riskiks.
Uudised
  • 03.06.25, 14:40
Arti Kütt: On24 sai tehisaruga otsingu 10 korda tõhusamaks
On24 kogemus: AI-otsingu kasutaja ostab kolm korda rohkem tooteid, kui need kliendid, kes AI-d ei kasuta.
Sisustuskaubamaja on24 juht ja üks omanik Arti Kütt rääkis konverentsil, kuidas tehisaru rakendamine tegi nende e-poe veebiotsingu kliendi jaoks kümme korda kiiremaks.
Uudised
  • 29.05.25, 16:30
E-poe müügi kasvatamiseks tuleb pingutada rohkem kui kunagi varem
E-kaubanduses ei piisa enam heast tootest või ilusast veebilehest – ostuteekonna iga samm peab olema kiire, mugav ja usaldusväärne. Eksperdid rõhutavad, et ostukorvi hülgamise vähendamiseks tuleb pakkuda mitmekesiseid makseviise, kasutada tokeniseeritud ja ühe klikiga makseid, panustada autentsele kasutajate loodud sisule ning olla nähtav kõigis otsingukanalites, räägiti E-kaubanduse UX konverentsil.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:15
„Ostsin pähklid, aga skaneerisin porgandid“ – need ajad on nüüd möödas. AI tuvastab kõik iseteeninduskassas ostetud tooted
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele