Nike näeb vaeva, et saada tagasi nii aktsiate kui ka tossude sära
Olen pikalt pidanud Niket üheks maailma tugevamaks kaubamärgiks. Kuid viimaste kvartalite numbreid lähemalt vaadates ei ole pilt enam nii roosiline: kunagi peatamatuna näinud kasv on hakanud väsima.
Nike pole paljude tarbijate jaoks enam eelistus, sest konkurents on suurenenud. Fotol on oksjonile pandud korvpallijalatsid Air Jordan 1, mida kandis mängudes selle ala legend Michael Jordan 1985. aastal.
Foto: Zumapress/Scanpix
Nike 2023. aasta majandusaasta oli veel korralik – 51,2 miljardit dollarit käivet ja 10% kasv. Kuid 2024. aastal sama hoog ei jätkunud. Aasta lõpetati 51,4 miljardi dollariga – sisuliselt paigalseis, kui jätta kõrvale valuutakursid. Lisaks otsustas ettevõte siis loobuda edasiste prognooside jagamisest.
Eesti moekaupade hinnad on Euroopa keskmisest juba viiendiku võrra kõrgemad, kuna meie turg on väike ja logistika siia on kallis, rääkis Nike endine asepresident Kristjan Luha.
Eesti spordikaubaäri tipptegija Sportlandi asutajad on läinud tülli suuromanikuga, Suurbritannia suurima spordipoodide äriga Sports Direct, otsaga on vaidlused kohtus.
Baltikumis Nike esindusõigust omav Jalajälg pidas möödunud majandusaastat edukaks. Nõudlus toodete järgi püsis ning laieneti nii läbi kaupluste avamise kui olemasolevate uuendamise.
Üks levinumaid vigu on proovida kõiki tegevusi korraga: laieneda erinevatele turgudele ja siseneda neisse erinevate uute teenustega. Edukamad on olnud need e-poed, kes valivad korraga ühe sihtturu, kus huvi juba olemas – olgu selleks orgaaniline liiklus, sotsiaalmeedia kaasatus või kasvav tellimuste arv sellest riigist.