Jaga lugu:

Terviseteadlik jaekett annab tarbijale nii õnge kui kala

Ükski kauplustekett ei tohiks alahinnata oma rolli tarbijate toitumis- ja tervisekäitumise suunajatena.

Millised on meie väljakujunenud toitumis- ja tarbimisharjumused ning mida teavad ostjad täisväärtuslikust toitumisest – need küsimused ei ole pelgalt Sotsiaalministeeriumi või Tervise Arengu Instituudi lahendada. Igapäevase toitumise mõju meie tervisele on määrava tähtsusega ning just kauplused, kus inimesed igapäevast toidukraami ostavad, saavad siin palju kasulikku ära teha.

Uuringud kinnitavad, et kõikidest kaupadest, mis lõpuks kassalindile asetatakse, valib tarbija rohkem kui 50% vahetult ostukeskkonnas. Need valikud ei ole seotud kaugeltki mitte pelgalt hinnaargumendi või toote päritolumaaga. Seda peegeldab ilmekalt puu- ja juurviljaletis toimuv. Banaan, apelsin ja kartul tõstetakse ostukorvi kümme korda sagedamini kui mango, spargel või suvikõrvits. Rimi ostjaskonna seas läbiviidud küsitlustest ilmneb selgelt, et tarbija eelistab valida harjumuspärast toidukaupa. Tuttavad tooted on “kindla peale minek” ja ostumelus arutletakse harva võimaluste üle, kuidas toidulauda mitmekesistada ning silma jäävad tuttavad ja äraproovitud toiduained.2009. aastast on Rimi propageerinud Eestis tervislikku ja tasakaalustatud toitumist erinevate teavitusaktsioonidega. Käesoleva aasta maikuust kõnetab Rimi ostjaid tervisenõustamisprogrammiga “Sinu tervise heaks”. See on läbi aasta kestev tarbijate toitumisalaste teadmiste tõstmise programm, mille raames jagab Rimi soovitusi ja nõuandeid tervislike eluviiside järgimiseks nii kaupluste sees kui väljaspool.

Programmi esimene etapp keskendub puu- ja köögiviljadest saadavate vitamiinidele ja mineraalainetele ning nende kasutegurile organismis. Infot erinevates puu- ja köögiviljades sisalduvate kasulike vitamiinide ja mineraalainete kohta jagab Rimi terviseveeb. Samuti aitavad kauplustes asuvad infomaterjalid valida puu- ja köögivilju ning programmi raames jagatakse tarbijatele tervisliku toitumise näpunäidetega tervisevihikuid. Koos vihikuga saab kaasa puu- ja köögivilja hooaegade infoketta, mis näitab, millal on erinevad viljad kõige küpsemad, vitamiinirohkemad ning kõige soodsama hinnaga. See säästab kliente vilja õige hooaja leidmisel eksperimenteerimisest. Tarbijale on kogu toitumisinfo tasuta ning lisaks annab Rimi toitumisspetsialist personaalseid soovitusi terviseveebis  www.rimi.ee/tervis

“Sinu tervise heaks” programmile andis tõuke ka senine koostöö Tervise Arengu Instituudiga, kellega oleme teinud teavitustööd, et iga päev tuleks süüa viis peotäit puu- ja köögivilju. Olgu veel rõhutatud, et „Sinu tervise heaks“ ei ole pelgalt kampaania, vaid jälgib laiemaid eesmärke. Need eesmärgid sündisid eestlaste kurvast tervisekäitumise statistikast ning siin väljendus selge tarbija vajadus tervisliku toitumise ning elustiili alaste nõuannete järele. Seega on loogiline tutvustada neid keskkonnas, kus nii täiskasvanu kui laps teeb igapäevased toidu- ja elustiili otsused.

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt