Kaubandus.ee  • 28. juuni 2018
Jaga lugu:

Kuidas tõsta enda toodete conversion rate´i?

Mihkel Moosel
Mihkel Moosel   

Amazoni agentuuri „Digital Merchant“ asutaja ja mitmekülgse müügikogemusega Mihkel Moosel räägib kolmest lihtsast asjast, mida ta teeb endale ja oma klientidele, et saavutada 40protsendiline toodete conversion rate.

Moosel rääkis Amazoni konverentsil, et klient soovib kiirelt ja lihtsalt leida enda soovitud toodet. „Seda tuleb pidevalt mõtteis hoida, kui teete toote kirjeldusi,“ rõhutas ta. Kliendid soovivad kiirelt ja lihtsalt eristada, milline on parim toode tema jaoks.

Sellest lähtuvalt tuleb Mooseli sõnul tähelepanu pöörata kolmele olulisele asjale, et anda klientidele võimalikult hea otsingu tulemus. „Kui klient otsib musta klikkerit, siis talle ei tule vastuseks roosa või sinine klikker. Klient peab kulutama minimaalselt aega, et ta saaks soovitud toote.“

Kolm olulist märksõna:

Märksõnade relevantsus. Kui Amazoni võib kirjutada märksõnade lahtrisse 250 tähemärki, siis tuleb seda võimalikult täpselt ära kasutada.

Moosel rääkis, et nad mõtlevad ajurünnaku jooksul välja võimalikult palju märksõnu, kuidas toodet võidakse otsida. „Vaatame ka konkurentide tootelehti, kuidas nemad on märksõnu kirjutanud,“ ütles ta. Seejärel läheb ta merchantwords.com lehele, kus saab genereerida erinevaid variatsioone märksõnadest ning selle tulemusena tekib umbes 2000-3000 reaga Exceli nimekiri. „Nüüd peaks toimuma põhjalik relevantsuse kontroll, see tähendab, et kõik märksõnad tuleb käia ükshaaval läbi ja leida sobilikud.“ Mooseli sõnul on oluline, et otsingutulemus annaks 75 protsendi ulatuses kliendile õiged tooted.

Pildid ja tekstid. „Tuleb aru saada, mis on see põhjus, mis viib kliendi ostuni ehk mille pärast ta soovib seda osta, seega tuleb rõhuda piltidele ja tekstidele,“ rääkis Moosel.

Ta rääkis, et oluline on luua ostja persoona. „Selleks leiame inimese, kes kasutab toodet ning uurime, mis probleemi see tal lahendab, mis emotsiooni tekitab. Ehk tuleb selgeks teha, kes on klient.“ Kui müüksime näiteks kreeme, siis annaksime naistele neid testida ja hiljem saaks uurida, mis neile silma jäi, mis meeldis, mis ei meeldinud. Kui sisestate toote veebiaadressile Quara.com, siis näeb, mida inimesed toote kohta küsivad. „See aitab väga hästi luua pilti, kuidas klient mõtleb.“

Kas su esimesed tootekirjelduse bulletid kõnetavad kõige suuremat ostu põhjust?

Kas su esimesed bulletid ja pildid eristavad sind konkurentidest?

Kas sul on eri turusegmentide kõnetamiseks eraldi bulletid/pildid?

Moosel paneb südamele, et kindlasti tuleb lugeda üle 500 tagasiside, et aru saada, milles on konkurendid tugevad ja milles nõrgad. „Suhteliselt kergesti on võimalik saada Amazon’s Choice märgi. See antakse parima conversion rate omanikele.

Kuidas Amazoni ostja shoppab? Mooseli sõnul 90 protsendil juhtudel ostjad juba teavad, mida nad osta tahavad. „Kui inimene tuleb toodet otsima, siis ta teab, et tal on probleem ning kuidas seda lahendada saab,“ ütles ta ning lisas, et ainuke küsimus on see, milline toode seda lahendab.

Mooseli sõnul on kliendil tarvis selgeks teha, et pakutav toode on parim ning see aitab teda teiste sarnaste hulgast paremini. „Klienti tuleb harida, miks on just see toode parem kui konkurendi oma.“

Tema sõnul on kliendid laisad ning nad ei viitsi väga palju lugeda ja süveneda. „Kui klient tuleb, siis ta ei tea, millise kogemuse ta saab, kui ta toote kätte saab. See on sinu töö, et harida klienti, millise kogemuse ta võib saada sinu tootega ning millise konkurendi omaga.“

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt