• 31.07.25, 16:47

Ebamugav makseprotsess viib ostud luhta – eriti Eestis

Mugava ostukogemuse ootus on muutunud tarbijate jaoks nii oluliseks, et aeglane või keeruline makseprotsess võib viia ostu katkestamiseni, selgub värskest kaubandusuuringust. Võrreldes Läti ja Leeduga on Eesti tarbijad selles osas kõige nõudlikumad – ligi pool vastanutest loobub ostust, kui maksmine ei suju ootuspäraselt.
Ebamugav makseprotsess viib ostud luhta – eriti Eestis
  • Foto: Pexels.com
Adyeni kaubandusuuringust joonistub välja trend – ostukogemuse mugavus mõjutab otseselt ostuotsust. Makseprotsessi suhtes on tundlikud eelkõige 16-19-aastased noored, kellest rohkem kui pooled loobuvad ostust aeglase või kohmaka maksetehingu tõttu nii veebipoes kui füüsilises kaupluses. Vanemaealiste tarbijate seas on seis analoogne ning üle poole 60ndates inimestest teeb sama otsuse ehk sujuv kasutajakogemus pole üksnes digipõlvkonna standard, vaid laialdasem ootus turul.

Seotud lood

Uudised
  • 29.07.25, 16:00
Äpp kui uus ostukeskus: üle poole eestlastest tellib toitu ja kaupu äpi kaudu
Värske uuring kinnitab, et eestlased on digitaalselt väga aktiivsed – üle poole inimestest tellib toitu või igapäevakaupu mobiilirakenduse kaudu. Enim hinnatakse platvormide juures mugavust, ajavõitu ning võimalust vältida igapäevast toidutegemise planeerimist.
Uudised
  • 22.07.25, 16:44
Uuring: tahetakse jätkusuutlikke tooteid, aga mitte rohkem maksta
Euroopa tarbijad väärtustavad jätkusuutlikkust, kuid ei soovi selle eest rohkem maksta – BCG värske raporti järgi peab ligi pool vastanutest keskkonnahoidu oluliseks ostukriteeriumiks, ent vaid 17% on valmis selle nimel rahakotti avama.
Uudised
  • 22.07.25, 11:59
Eesti tarbijad ootavad brändidelt ausust ja järjepidevust
Credit24 tellitud värske Baltikumi-ülene uuring näitab, et Eesti inimesed teevad osteldes järjest teadlikumaid valikuid – mitte ainult kauba või teenuse hinna, aga ka oma väärtushinnangute põhjal. Eesti tarbijate jaoks on brändi usaldusväärsus, läbipaistvus ja järjepidevus olulisemad kui kunagi varem.
Uudised
  • 15.07.25, 14:05
Ka eakad tarbijad avastavad sotsiaalmeedias ostuvõimalusi
Adyeni kaubandusuuring näitab, et sotsiaalmeedias ostlemine pole enam vaid noorte pärusmaa – vähemalt iga kolmas 60ndates ja iga kuues 70+ vanuses eestlane teeb seal regulaarselt oste. Kuigi füüsiline pood on jätkuvalt populaarseim, on platvormiülene poodlemine kiiresti muutumas uueks normiks kõigis vanusegruppides.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.06.25, 15:57
Millised on nutikad lahendused kauba liigutamiseks?
Iga päev liiguvad tuhanded kaubad ladudest poodidesse, ehitusobjektidele, tööstustesse ja mujale. Toimiva tarneahela üheks aluseks on nutikas kaubakäsitlus. See, kuidas kaupa liigutatakse, mõjutab otseselt töö sujuvust, töötajate heaolu ja kauba seisukorda. Loe, kuidas õigesti valitud tõsteseadmed muudavad kauba teisaldamise kiiremaks, lihtsamaks ja ohutumaks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele