Idufirma loob poed, kus kliendid kunagi käima ei hakka
Eestis tegutseva ja laieneda plaaniva hämara poe Foodbit üks asutaja ja juht Alar Voogla selgitas hommikuprogrammis, kuidas uus formaat kaubandusturule sobitub.
Foodbiti taga on Gert-Kristjan Rungi, Kristi ja Alar Voogla.
Foto: Maarit Eerme
Dark store ehk hämar või tume pood on uus formaat kaubanduses, kus kliendid tellivad tooted äpist või veebist ning kuller toimetab need loetud minutitega ostjani.
Tallinnasse on lühikese ajaga tekkinud toidupood, mida esmapilgul näha ei ole. Kaubandus.ee vestles Eesti esimese dark store kontseptsiooni maaletooja FoodBit eestvedajatega, mis endast kujutab nende toidupood ja millised on nende plaanid.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.