Prisma maajuht: inimeste hinnatundlikkus jätkab kasvu
Prisma värske uuringu põhjal selgub, et inimeste hinnatundlikkus on veelgi suurenenud: 66% inimestest lähtub ostukorvi koostades toote hinnast ning 20% on neid, kes ostab seda, mida soovib.
Prisma maajuht Teemu Kilpiä tõdes Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et inflatsioon on klientide ostuvõimekust väga tugevalt mõjutanud. „Keskmise ostukorvi hind ei ole muutunud, aga kahjuks saavad inimesed selle eest vähem kaupa,“ nentis Kilpiä.
Värskest Prisma Peremarketi tellitud uuringust selgub, et 66% Eesti inimestest lähtub toidukorvi koostades hinnast ja vaid 20% ostab seda, mis maitseb. Prisma pöörab üle 200 toidu- ja esmatarbekauba hinnad aasta võrra tagasi – hinnatõusu eelsesse perioodi.
Möödunud majandusaasta tulemuste põhjal võib öelda, et esimesed kolm suuremat jaeketti on kaotanud aasta jooksul enda turuosa kõige enam. On ka üllatajaid, kes suutsid tihenevas konkurentsis enda turuosa suurendada ning kaks jaeketti enda kohad turupositsiooni osas vahetada.
Kliendikaardid on muutunud püsikliendiprogrammide lahutamatuks osaks, kuid traditsioonilised plastkaardid kipuvad kaduma või koju ununema. Ka mobiilirakenduste vahel pendeldamine ei ole alati mugav, lisaks võib internetiühenduse puudumine jätta soodustused saamata. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco värske lahendus viib kliendikaardi uuele tasemele – see salvestatakse sarnaselt lennupileti või pangakaardiga otse nutitelefoni rahakotti ehk Walletisse.