Prisma maajuht: inimeste hinnatundlikkus jätkab kasvu
Prisma värske uuringu põhjal selgub, et inimeste hinnatundlikkus on veelgi suurenenud: 66% inimestest lähtub ostukorvi koostades toote hinnast ning 20% on neid, kes ostab seda, mida soovib.
Prisma maajuht Teemu Kilpiä tõdes Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et inflatsioon on klientide ostuvõimekust väga tugevalt mõjutanud. „Keskmise ostukorvi hind ei ole muutunud, aga kahjuks saavad inimesed selle eest vähem kaupa,“ nentis Kilpiä.
Värskest Prisma Peremarketi tellitud uuringust selgub, et 66% Eesti inimestest lähtub toidukorvi koostades hinnast ja vaid 20% ostab seda, mis maitseb. Prisma pöörab üle 200 toidu- ja esmatarbekauba hinnad aasta võrra tagasi – hinnatõusu eelsesse perioodi.
Möödunud majandusaasta tulemuste põhjal võib öelda, et esimesed kolm suuremat jaeketti on kaotanud aasta jooksul enda turuosa kõige enam. On ka üllatajaid, kes suutsid tihenevas konkurentsis enda turuosa suurendada ning kaks jaeketti enda kohad turupositsiooni osas vahetada.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.