Autor: Äripäeva eriprojektide toimetus • 22. detsember 2020

Seitse nippi, kuidas kiirendada kauba vastuvõtmist ja toimetamist kliendini

Järjest raskem on täita klientide kasvavaid ootusi kauba kiireks kättesaamiseks. Ootuste ületamine aga võrdub suisa maailmatasemel maratoni võitmisega – see nõuab palju tööd, kuid võit tähendab sinu brändile pikaajalist edu ja ohtralt püsikliente, kirjutab Columbus Eesti digitaliseerimisekspert Toomas Olli.

Erinevad uuringud näitavad tarnejuhtimise ja kauba kiire käitlemise olulisust kliendikogemusele ning kliendilojaalsusele.

• 62% küsitletud klientidest vastas, et kauba kiire kättesaamine võrdub nende jaoks positiivse kliendikogemusega (Avionos, „Shoppers Demand Superior Ecommerce Experiences“, 2019).

• 55% klientidest vahetab müüja selle vastu, kes pakub kiiremat tarnet (Capgemini, „The last-mile delivery challenge“, 2019).

Lisaks sellele - efektiivne kaupade liikumise juhtimine hoiab kokku tunde käsitööd, vähendab vigu, parandab klienditeenindust ja kiirendab kaupade vastuvõtmist ning kliendile toimetamist.

Kuidas seda siis teha? Jagan Teiega seitset nippi, kuidas kiirendada kauba vastuvõtmist ja toimetamist kliendini:

1. Integreeri oma süsteemid ja tarnejuhtimine: laohaldustarkvara, majandustarkvara või e-kaubandustarkvara.

Näiteks, kui süsteemid on integreeritud, siis kaubasiltide trükkimine toimub automaatselt ilma lisasisestusteta. See tähendab ka inimlike eksimuste vähendamist ja kiiremat kauba vastuvõtmist.

2. Siltide ja veodokumentide trükkimise kiirus

Ülal mainitud süsteemide integreerimine võimaldab kiiret skaneerimist ja kohest automaatset lipiku trükkimist. Integreerimine toetab ka saatelehtede, ohutuslehtede ja teiste kaubadokumentide väljatrükki.

3. Tellimuste kiirem komplekteerimine

Mõtle läbi, kui kaua aega võtab kaupade noppimine ja otsusta, kuidas kaupa noppida – näiteks korjelehtede organiseerimine vastavalt kauba asukohale laos ja mitme tellimuse korraga noppimine (batch). Samuti tasub tuleviku tarbeks uurida, kumb on kiirem – kas robot või inimene.

4. Paku kliendile saadetiste jälgimist (track-and-trace) ja klientide teavitamist

Kliendid tahavad teada, kui kaugel on nende tellimuste täitmine ja millal on oodata saadetise kätte saamist. Track-and-trace pakkumine ja klientide teavitamine tähendab paremat kliendikogemust ja samuti vähendab klienditeeninduse koormust, kuna väheneb märgatavalt kliendisuhtlusele kuluv aeg.

5. Läbimõeldud tagastusprotsess

Kas sinu süsteem võimaldab operatiivselt hallata tagastusi? Kas kliendid teavad, kuidas tooteid tagastada? Kas tagastusprotsess on kliendi jaoks lihtne?

Lihtne tagastusprotsess aitab parandada kliendikogemust ja vähendada klienditeeninduse koormust.

6. Veokulude jälgimine ja vedajate valimine

Veokulude jälgimine sisaldab transporditariifide jälgimist ja kontrollimist, veoarvete kontrolli, veokindlustuse kulude monitoorimist, jne. Seega, veokulude jälgimine iseenesest ei kiirenda kauba tarneprotsessi. Kuid oota, loe edasi! Keskseks teemaks on vedajate valimine – vaja on leida õiged vedajad pelgalt kulude vähendamiseks, vaid ka tarnekiiruse parandamiseks ja selleks, et pakkuda kliendile parimaid tarnevõimalusi. Mõned vedajad käsitlevad suurepäraselt väikesi pakke ja teised jällegi erimõõdulisi saadetisi. Õige vedaja valik võib seega kiirendada kauba jõudmist kliendini. Seega alati ei ole odavaim hind määravaks.

7. Automatiseerimise ja tehisintellekti kasutusele võtmine

Automatiseerimine ja tehisintellekt laiendavad inimeste võimekust, vähendavad rutiinset tööd. Automatiseerimine võimaldab töötajate tööaega ümber suunata väärtust loovatele tegevustele. AI aitab tarnejuhtimisel mitut moodi: klienditeeninduses - vestlusrobotid, info hankimine kujutistelt - automaatne pildituvastus, kvaliteedikontroll – pildi, video ja andmemonitooring, pettuste tuvastamine, robotite juhtimine, jne.

Uuendustega tuleb tegeleda süstemaatiliselt, leida üles õiged probleemid ja otsida neile lahendusi. Kõige parem viis uuendustega tegelemiseks on luua pikaajaline tegevuskava. Siinkohal saavad abiks olla meie ärikonsultandid, kellel on kogemused erinevate ettevõtetega. Kui soovid mõtteid vahetada ja konsulteerida, siis võta meiega julgelt ühendust!

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700
Kristina Madisson-LahtKaubandus.ee ajakirjanikTel: 55 656 354