Poodides olevate paberist hinnasiltide asendumine elektroonilistel siltidega on vaid aja küsimus. Kauplejate jaoks säästab elektrooniline silt aega ja raha, kuna keegi ei pea käima paberist silte pidevalt vahetamas ning lisaks hoiab see paberit kokku. Klientide jaoks on lahendus samuti eelistatud, kuna inimene saab olla kindel, et ta näeb poeleti juures alati kõige värskemat infot.
Baltikumi suurima kaubandustehnoloogiaettevõtte
StrongPoint juhi
Rimantas Mažulise sõnul on elektrooniliste hinnasildid aina populaarsemad nii kauplejate endi kui ka ostlejate seas. Seda kinnitab ka konsultatsioonifirma KPMG uuring, mille kohaselt on lausa kaks tarbijat kolmest (64%) veendunud, et kaupluses pakutav teenus on parem, kui seal on kasutusel elektroonilised hinnasildid.
Mažulise sõnul ei ole selle juures midagi üllatavat. „Esiteks, kaupleja jaoks on tegemist suhteliselt odava tehnoloogiaga, kuid see muudab olukorda poes palju paremaks. Klientide jaoks jätab kaupleja elektrooniliste hinnasiltidega professionaalsema mulje, kuna see näitab, et kaupleja hoolib enda poe ostukogemusest ja investeerib sellesse. Kaupleja jaoks säästab lahendus väga palju aega ja muid ressursse. Hinnanguliselt säästab üks elektrooniline hinnasilt iga hinnauuenduse korral ligikaudu kaks minutit teenindaja aega. Kui poes on sadu hinnasilte, millest vähemalt 40% uueneb Nielseni uuringute põhjal igal nädalal, siis on aja sääst juba märkimisväärne ning seda aega saab teenindaja kulutada klientide abistamisele ja muudele tähtsamatele ülesannetele,“ sõnas Mažulis.
Samuti aitavad elektroonilised hinnasildid vältida inimlikke vigu, mida paberist lahenduse kasutamisel igal juhul tekib. Kõige tavalisem on, et sildil on õige hinna asemel vana või kui mõni toode on välja pandud mitmes kohas, siis on hind siltidel erinev.
"Kõige kehvem olukord on see, kus kassas selgub, et toote hind erineb sildil toodust ning siis peab kassapidaja hakkama probleemi lahendama ja õiget hinda selgitama. Samal ajal järjekord pikeneb ja palju aega läheb lihtsalt raisku. Elektroonilised sildid aitavad selliseid olukordi vältida ja pakuvad mitmeid muid kasulikke uuendusi, mis ei ole pabersildiga võimalikud. Näiteks võib elektrooniline silt kuvada toote aegumiskuupäeva, toiteväärtust või laoseisu. Samuti saab elektroonilisele sildile panna QR koodi, mille kaudu saab kliendi e-poodi juhtada, kui ta soovib toodet hoopis internetist osta,“ rääkis Mažulis.
Samuti on võimalik luua lahendust, kus klient leiab toote kaupleja mobiilirakendusest ning selle lähedale jõudes hakkab silt vilkuma, tähistades, et klient on õiges kohas ja enda otsitava asja üles leidnud.
Hindade muutmine ja haldamine
Elektrooniliste hinnasiltide eeliseks on ka see, et need lubavad kiirelt ja vähese vaevaga ellu viia väga spetsiifilisi kampaaniaid. Näiteks kui mõne toote aegumiskuupäev hakkab lähenema, saab pood selle hinna kiirelt alla lasta, et toode siiski ära otsetaks ja et see raisku ei läheks. Samuti on võimalik mõned tooted kindlatel päevadel või kellaaegadel soodsamaks muuta.
"See tähendab, et kauplejad saavad turul toimuvale väga kiirelt reageerida. Kui mõne toote järele nõudlus hüppeliselt kasvab, saab hinda kiirelt vastavaks muuta. Samas kui mõni toode seisab juba pikemat aega laos, saab sellele kärmelt kampaania peale panna. Meie hinnangul on elektrooniliste hinnasiltide abil võimalik kasumimarginaale tõsta ligikaudu kümnendiku võrra,“ ütles Mažulis.
Mažulise sõnul on peaaegu kõik suuremad jaeketid, tanklad ja apteegid elektroonilised hinnasildid kasutusele võtnud. Kuigi paberist siltide kasutamine ei tundu esmapilgul kulukas, on kasutatud paber, seadmed ja värv ning töötajate aeg pikas perspektiivis selgelt kallim kui elektroonilise lahenduse kasutamine.
„Paberist märgid ei kesta kaua, nende tootmisele kulub palju materjali ja need jätavad märkimisväärse süsinikujalajälje. Elektroonilisi silte kasutavad ettevõtted on seevastu keskkonnasõbralikumad ja ka valdkonnas konkurentsivõimelisemad ning suutelised turu trendidele kiirelt reageerima,“ sõnas Mažulis.
Kui soovid rohkem teada saada
StrongPoint toodete ja teenuste kohta, võta palun ühendust telefonil 56 230 867 või
[email protected]Seotud lood
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.