Käibemaksu tõstmise ideed pole valitsuses
isegi keegi arutanud, ütles Riias Läänemeremaade nõukogu kohtumisel viibiv
paminister Andrus Ansip aripaev.ee-le.
Küsimusele, kas te võite kinnitada, et käibemaksu tõstmist ühe protsendi võrra ei tule, vastas peaminister, et seda pole isegi keegi arutanud ja miks peaks selliseid küsimusi üldse esitama. „Mina ei ole seda arutanud ja ma võin selle peale päris kanget mürki võtta,“ lisas ta.
Esmalt teatas peaminister, et ei oska tööandjate keskliidu avaldatud väidet üldse kommenteerida. „Keskliit peab ise kommenteerima oma väidet. Tegemisi on olnud küll ja küll, kus on arutatud igasuguseid utoopilisi võimalusi, näiteks kuidas elektrienergia hinda alandada poole võrra või toiduainete käibemaksu 18% 5%-le,“ rääkis Ansip, „või tõsta käibemaksu protsendi võrra ja siis jälle alandada protsendi võrra. Kõik need rehkendused on juba aastaid tagasi ära tehtud. Kahju, mida see tekitab Eesti majandusekeskkonna etteaimatavusele, on märksa suurem kui hüpoteetiline võit.“
Ansipi sõnul on Euroopa Keskpanga ja Euroopa Komisjoni jaoks oluline, et Maastrichti kriteeriumide täitmine ei oleks mitte ühekordne ja et seda ei saavutaks kunstlike ühekordsete meetmetega. „Taolised ettepanekud on kõik välja praagitud ja neid ei maksa väga tõsiselt võtta. Mina ei ole nendes aruteludes osalenud.“
Ansipi sõnul ei räägita asjadest, mis Eestile on olulised. „Tahetakse rääkida mingitest pseudoteemadest,“ ärritus peaminister ning lisas, et see ei ole Eestis tegelikult diskussioonikoht.
Seotud lood
Tehnoloogiapartner Nixor on partner selle sõna kõige otsesemas mõttes – koostöös klientidega arendatakse välja täpselt nende vajadustele vastavad info- ja turvatehnoloogiad, efektiivsed ja töökindlad süsteemid, mis toetavad äri pikaajalist edu. Spetsiaalselt kaubandusettevõtete jaoks loodud kassatarkvara NexuFront käib efektiivsuse, turvalisuse ja tehniliste võimaluste poolest alati mitme sammu võrra ees. Pidevalt arenduses olev platvorm on operatiivne ning võimaldab teha kohandusi vastavalt tehnoloogia arengule ning jaemüügi muutuvatele vajadustele.