• 04.06.08, 15:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ansip: käibemaksu tõstmist pole keegi isegi arutanud

Käibemaksu tõstmise ideed pole valitsuses isegi keegi arutanud, ütles Riias Läänemeremaade nõukogu kohtumisel viibiv paminister Andrus Ansip aripaev.ee-le.
Küsimusele, kas te võite kinnitada, et käibemaksu tõstmist ühe protsendi võrra ei tule, vastas peaminister, et seda pole isegi keegi arutanud ja miks peaks selliseid küsimusi üldse esitama. „Mina ei ole seda arutanud ja ma võin selle peale päris kanget mürki võtta,“ lisas ta.
Esmalt teatas peaminister, et ei oska tööandjate keskliidu avaldatud väidet üldse kommenteerida. „Keskliit peab ise kommenteerima oma väidet. Tegemisi on olnud küll ja küll, kus on arutatud igasuguseid utoopilisi võimalusi, näiteks kuidas elektrienergia hinda alandada poole võrra või toiduainete käibemaksu 18% 5%-le,“ rääkis Ansip, „või tõsta käibemaksu protsendi võrra ja siis jälle alandada protsendi võrra. Kõik need rehkendused on juba aastaid tagasi ära tehtud. Kahju, mida see tekitab Eesti majandusekeskkonna etteaimatavusele, on märksa suurem kui hüpoteetiline võit.“
Ansipi sõnul on Euroopa Keskpanga ja Euroopa Komisjoni jaoks oluline, et Maastrichti kriteeriumide täitmine ei oleks mitte ühekordne ja et seda ei saavutaks kunstlike ühekordsete meetmetega. „Taolised ettepanekud on kõik välja praagitud ja neid ei maksa väga tõsiselt võtta. Mina ei ole nendes aruteludes osalenud.“
Ansipi sõnul ei räägita asjadest, mis Eestile on olulised. „Tahetakse rääkida mingitest pseudoteemadest,“ ärritus peaminister ning lisas, et see ei ole Eestis tegelikult diskussioonikoht.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele