• 01.10.08, 16:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomlased tahavad Eestis mõõna ajal turuosa võita

SOKi tegevdirektori asetäitja Antti Sippola ütles, et ehk on majanduslanguse ajal turuosa võita nende jaoks parem, kuna kliendid peavad mõtlema rohkem mida osta ning mis on tarbimise hinnatase.
„See on eesti suurim hüpermarket ning tegelikult on see üks suurimaid hüpermarketeid terves ketis, samuti võrreldes Soomega,“ rääkis Sippola täna Rocca al Mare keskuses avatud laienenud Prisma hüpermarketist.
„Me arvame täna, et kauba sortiment hüpermarketis peab olema väga lai, kuna kliendid tahavad samal ajal osta erinevaid kaubaartikleid. See on lihtsam ja odavam ning inimesed soovivad säästa aega. Rocca al Mare kaubanduskeskuses, kus enne pood oli, oli müük samuti väga hea. Me jätkame selle baasil, seega meil on lojaalsed kliendid, kellele tahame müüa rohkem, kuid tahame saada ka uusi kliente," ütles ta.
Prisma laiendamise planeerimist alustati viis aastat tagasi, kuid selle avamist majanduse jahenemise ajal kommenteeris Sippola, et ta mäletab majanduslangust Soomes 90ndate alguses ning võrdles olukorda, et kui hüpermarketite toitu ja tooteid tervikuna odavalt ja mugavalt müüa, siis ostetakse, kuna inimesed vajavad seda. „See ei mõjuta meid nii väga, milline on majanduse üldine seis,“ lisas ta.
„Ehk see olukord on meie jaoks parem, kuna kliendid peavad mõtlema rohkem mida osta ning, mis on tarbimise hinnatase,“ märkis Sippola. „See on hea hüpermarketitele, kuna me müüme küllaltki odavaid tooteid. Eriti kui kliendid võrdlevad hinna ja kvaliteedi taset, mis on hea Prisma hüpermarketites.“
„Tahame kindlasti konkurentidelt võtta turuosa, kuna uue marketi suurus on võrreldes endisega kahekordne. Müügitase peale avamist peab olema märgatavalt kõrgem, kuna kaubanduspinda on palju rohkem.“ Samas usub Sippola, et kuna tegemist on suure hüpermarketiga, siis loomulikult saadakse kliente tervest linnast.
Kevadel räägitud plaani väljaspool Tallinnat marketeid avada kommenteeris Sippola, et see eksisteerib. "Loodame, et saame selle ellu viia, kuid see sõltub üldisest situatsioonist, et me saaksime head pinnad, kuid me tegeleme selle planeerimisega pidevalt,“ märkis ta.
Venemaal St Peterburgi planeeritakse samuti praegu rohkem investeerida. „Me avame seal uusi Prisma hüper- ja supermarketeid ning samuti uusi hotelle, kuna me oleme alustanud seal koostööd," sõnas Sippola.
„Me peame Tallinna Sokos hotelli saama rohkem klient Baltimaadest, samuti Venemaalt ning samuti Soomest. Seega peame me olema efektiivsemad oma müügi ja marketingiga, kuna me oleme kaotanud osa kliente ning peame uusi juurde saama. Oleme praegu alustanud uue baasplaaniga, plaanime kliente võita natuke erineval viisil sellest, mida oleme teinud senini, kuna meie Viru hotell on see, kus on enim Soome kliente - isegi rohkem kui Soome hotellis.“
Sippola ütles, et Viru hotelli Poja kohta pole hetkel midagi uut öelda. „Loomulikult mõjutab üldine majandusolukord uusi projekte, mida me teeme hotelliäris tervikuna.“
Sippola ütles, et Kesko plaane Eestisse tagasi tulla, ta ei tea. „Me jätkame oma plaaniga, meil on konkurendid, kuid sellel pole tähtsust, kes on konkurendid. Kesko võimalikust tagasitulekust hoolimata me jätkame siin ja tahame oma tegevust siin laiendada, otsime uusi kohti hüper- ja supermarketite jaoks.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 15:59
Uue põlvkonna kaubandusplatvormid muudavad jaemüügi tulevikku
Kiiresti muutuvas keskkonnas seisab jaemüügisektor silmitsi mitmete väljakutsetega, sealhulgas kasvava konkurentsi, üha suurenevate klientide ootuste ning tehnoloogia arenguga.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele