Euroopa suurim mahlatootja
Eckes-Granini soovib Eestisse miljoneid kroone reklaamiraha pumbates tõusta
lähiaastail siinsel mahlaturul teiseks.
"Eesmärk on omada kahe kuni nelja aasta pärast 15% Eesti mahlaturust ning tõusta siin vähemalt teiseks mahlatootjaks," rääkis Eckes-Granini Nordic OY tegevdirektor Timo Laukkanen. Loodame kõigilt mahlatootjatelt natuke turuosa ära võtta, lisas ta. Eckes-Granini on Eestis eelkõige tuntud Granini ja Marli kaubamärkide järgi.
Eesti mahlaturu prognoositav aastane kasv püsib lähitulevikus paari-kolme protsendi kandis, ent Eckes-Granini plaanib suurendada 3-4 aastaga oma müüki 20-30% aastas. "Järgmisel aastal plaanime me müüa 67 miljoni krooni eest mahlu, nektareid ja mahlajooke ning kasvatada müüki võrreldes tänavusega lausa 34%," rääkis Granini tütarfirma Marli Eesti ASi juhatuse liige Toomas Tava.
Timo Laukkaneni sõnul investeeritakse kogu Eesti turult teenitav kasum reklaami. "Oleme valmis minema siinsel turul oma majandustulemustega ka kergelt miinusesse," sõnas ta. Lähiaastail plaanib kontsern kulutada reklaamile vähemalt viis miljonit krooni aastas. Tänavu investeeris firma Eestis reklaamikampaaniatesse kolm ning möödunud aastal kaks miljonit krooni.
Siinsete mahlatootjate üleostmise plaane Eckes-Granini praegu ei pea. "Meie tootmisvõimsusest piisaks, et täita kõik Balti riigid meie mahladega," kommenteeris Laukkanen. Ettevõtte Leedu ja Soome mahlavabrikutel – seal toodetakse põhiosa Eestisse jõudvatest Granini ja Marli mahladest – on praegu ligi pool tootmisvõimsusest kasutamata. Lisaks tuuakse siia mahlu Prantsusmaalt ja Saksamaalt.
Eckes-Garnini kontserni aastakäive on ligi 15 miljardit krooni. Eckes-Granini Nordic OYsse kuuluvad Soome mahlaturu liider Marli OY ning Eestis ja Leedus tegutsevad müügiorganisatsioonid koos Leedus paikneva Elmenhorsteri tehasega, mille Eckes-Granini 2006. aastal üle võttis ning seejärel turuliidriks tõusis.
Marli Eesti ASi prognoositav läbimüük on tänavu 50 miljonit krooni ning järgmisel aastal 67 miljonit krooni. Ettevõtte nimi muutub uuest aastast Eckes-Granini Eesti ASiks.
Eckes-Granini turuosa Eestis on AC Nielseni andmeil üheksa protsenti. Juhib A. Le Coq 25 protsendiga, Läti Guttal on 18% turust. Kohe Eckes-Granini järel on pingereas Põltsamaa Felix. Ligi 15% mahlaturust hoiavad enda käes kaubanduskettide isiklikud tootemärgid.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.