Eesti Post hoiatab kiirpostiteenuse
EMS-saadetiste läkitamisel Nigeeriasse pettuste eest, mille kohta on viimasel
ajal tulnud mitmeid kaebusi.
Postifirma teatel on viimastel kuudel ilmnenud juhused, kus interneti teel kuulutuse kaudu müües võetakse ühendust välismaalt ja palutakse müüdav kaup saata EMS-saadetisena Nigeeriasse.
"Ostja teatab müüale, et elab küll Londonis, aga ajutiselt viibib Nigeerias ja palub saadetise sinna saata. Raha lubab ta kanda arveldusarvele peale EMS-saadetise numbri teatamist," selgitas skeemi Eesti Posti logistika divisjoni juht Ansi Arumeel.
Müüjateni raha aga ei jõua ja paljud kliendid on seepeale pöördunud Eesti Posti palvega saadetis peatada. "Meil on olnud mitmeid juhuseid, kus inimesed on pöördunud saadetise peatamiseks ja tagasi saatmiseks. Paraku on pakk aga saadetud juba Nigeeriasse ning paki saaja on sellel ka järel käinud ning teha ei ole enam midagi," tõdes Arumeel.
Interneti vahendusel kaupa müües peab olema kindel, et raha on müüja arvele laekunud enne rahvusvahelise paki teele saatmist. Eesti Post paneb inimestele südamele, et kergeusklikult pole mõistlik oma kaupa enne raha kättesaamist teele saata ja seda eriti sellisesse eksootilisse riiki nagu Nigeeria.
EMS (Express Mail Service) on rahvusvaheline kiirpostiteenus, mida osutatakse Ülemaailmse Postiliidu raames ja mis võimaldab kiiresti edastada välisriikidesse dokumendi- ja pakisaadetisi. Keskmine saadetise kulgemisaeg Nigeeriasse on 5-6 tööpäeva.
Kuni saajale väljastamiseni kuulub EMS-saadetis saatjale, seega on saatjal õigus nõuda enne selle sihtkohas väljastamist ka saadetise tagasi saatmist.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.