55% peredest on oma ostukäitumist
majanduslanguse või sissetulekute vähenemise tõttu muutnud
ja kaupmeestelt oodatakse suuremahulisi allahindlusi, selgus Maxima poeketi
tellitud ja AC Nielseni korraldatud uuringust.
Maxima kommunikatsioonijuhi Tambet Asi sõnul jälgivad tarbijad majanduskriisis üha enam kaupluste sooduspakkumisi. "Kaupmeestelt oodatakse üha ulatuslikemaid allahindlusi, pühadetoitude valmistamiseks kasutatakse sooduspakkumistelt hangitut ning üha enam loobutakse valmistoitudest," ütles ta. "Tarbijad harjuvad üha enam igapäevaste allahindlustega ning tavahinnaga kaupu enam naljalt ei osta, lisas Asi.
Eelseisvate kevadpühade kohta vastasid tarbijad Maxima teatel, et kulutada plaanitakse paar korda vähem kui viimastel jõuludel. "Seejuures ollakse oma kulutuste prognoosimisel palju konkreetsemad, oma kulutusi ei osanud planeerida vähem kui viiendik küsitletutest," märkis Asi.
Uuringust selgus ka, et 92% eestlastest tunnetab majanduse halvenemist võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, sama tunnetab 97% lätlastest ja 91% leedulastest. 49% Eesti peredel on sissetulekud tänavu vähenenud, sama toimus 79% Läti ja 67% Leedu peredega.
Tarbijauuring viidi läbi Maxima kaubanduskontserni tellimusel. Kõikides Balti riikides korraldas tänavu veebruaris küsitluse AC Nielsen. Eestis küsitleti 803 inimest. Maxima jaemüügiketis on 430 kauplust, neist 51 Eestis. Maximas töötab üle 27 000 inimese.
Seotud lood
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.