Autor: Kaubandus.ee • 19. mai 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Enam kui kolmandikul poodidest vigased hinnad

Tarbijakaitseamet kontrollis üle Eesti 149 kaupluses müügisaali hindade vastavust kassas olevatele hindadele, rikkumisi avastati 58 kaupluses.

Kontrollaktsioon viidi ajavahemikus 27.-29. veebruar läbi kaupluseid ette hoiatamata. Tarbijakaitseameti üle-eestilise hinnateabe esitamise kontrolli eesmärgiks oli selgitada müügisaali hindade vastavust kassas olevatele hindadele. Hindade vastavust kontrolliti 149 kaupluses, rikkumisi avastati 58 kaupluses kokku 75 kauba puhul.

Rikkumisi tarbija kahjuks avastati 29 kaupluses, kokku 38 kauba puhul. Suurim hinnaerinevus tarbija kahjuks ulatus 8 krooni 10 sendini, väikseim viie sendini. Tarbija kasuks tuli hinnaerinevusi ette 29 kaupluses 37 kauba puhul. Suurim hinnaerinevus tarbija kasuks avastati Tartumaal Ehituse Service OÜ kaupluses Bauhof, kus voodriga kalosside eest küsiti kassas 60 krooni vähem kui hinnasildil märgitud.

Enim rikkumisi ühe kaupluse kohta avastati Jõgeva Majandusühistule kuuluvast Mustvee Konsumist, kus nelja kontrollostuga sooritatud kauba puhul küsiti kassas kõrgem hind. Harju TÜ Kiisa kaupluses ja ASi A-Selver Saare Selveris oli kolm toodet erineva hinnaga.

Kontrolli tulemusena algatati 29 väärteomenetlust ning määrati trahve kogusummas 12 640 krooni. Ühe rikkumise osas on menetlus veel pooleli.

Vaatluse all olid kõikide suuremate kauplusekettide müügikohades mittetoidukauplused, nagu näiteks Rimi Eesti Food AS (sh Säästumarketid), Maxima Eesti OÜ, Prisma Peremarket AS, A O, OG Elektra AS, Ehitus Service OÜ, Rautakesko AS, A-Selver AS, Comarket AS, Tarbijate Ühistu, As Novalux, Jysk Linnen Furniture OÜ.

Analoogseid üle-eestilisi järelevalve aktsioone viidi eelmisel aastal läbi kolm korda. Varasemalt tuvastati rikkumisi üle 20% juhtudel, mis näitab, et rikkumiste suhtarv ei ole oluliselt paranenud. Küll aga on vähenenud erinevus rohkem küsitud lõppsummalt (suurim erinevus on olnud 470 krooni). Tarbijakaitseamet jätkab hinnaesitluse kontrolli ka edaspidi.

Vältimaks ebameeldivaid olukordi, kus kassas küsitakse teist hinda kui müügisaalis, tuleb tarbijatel olla väga tähelepanelik ning hinnaerinevuse ilmnemisel kohe sellest kauplejale teada anda. Kui juhtub, et tarbija avastab rikkumise alles kodus ostutšekki uurides, tuleb tal kohe poodi tagasi pöörduda ning kindlasti kaasa võtta ka kõnealune kaup ning tšekk, soovitas tarbijakaitseamet.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757