• 13.07.09, 15:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: reklaamina usaldatakse enim personaalset soovitust

Reklaamkanalite usaldatavuses ülemaailmselt ja ka Eestis on kõige enam hinnas personaalsed soovitused inimeselt inimesele ja veebis leiduv tagasiside, selguse Nielseni läbi viidud uuringust, teatas ettevõte.
52% Eesti vastajatest usaldab ajaleheartikleid. Ülemaailmselt on brändide kodulehed sama hinnatud kui veebis leiduv tagasiside. Personaalsete soovituste usaldatavus on kasvanud 12% 2009. aasta aprilliks, olles nüüd 90%.
Nielsen Company uuring näitas, et iga üheksas inimene kümnest internetikasutajast maailmas ja 88% Eestis usaldab soovitust inimeselt keda ta tunneb, samal ajal kui iga seitsmes inimene kümnest küsitletust (Eestis 68%) usaldab tarbija tagasisidet veebis.
Kaubamärgi sponsorlus on teinud läbi suurima kasvu usaldatavuses kasvades 49%-lt 2007. aasta aprillis 64%-le 2009. aasta aprillis.
„Tarbijatele mõeldud meedia on viimastel aastatel plahvatuslikult kasvanud. See näitab, et tarbijad toetuvad otsuse tegemisel oma tuttavatele enam kui neile, veebi tuttavatele, kui neile, keda nad ei tunne otse,“ ütles Nielseni online president Jonathan Carson.
Ta lisas, et kõik vormid reklaamiaja poolt juhitud reklaamis (advertiser-led advertising), välja arvatud ajalehe artiklid, on usaldatavust kasvatanud ja tarbijale mõeldud meedia revolutsioon on tõuganud reklaamijaid kasutama rohkem reaalseid sõnumeid, mis põhinevad tarbija kogemustel, kui kõrgelennulistel reklaamimeistrite ideedel.
Tarbija tagasisidet veebis usaldatakse enim Vietnamis ja Itaalias. Eestis usaldab seda 68% interneti kasutajatest.
Brändi või kaubamärgi sponsorlust usaldavad enim Ladina-Ameerika riigid – kus usaldatavuse protsent on 81 võrdselt Kolumbias ja Venezuelas. Brasiilias usaldab seda reklaamis vormi 79%. Eestlastest usuvad sellesse 40% ning soomlastest 38% ja lätlastest 36%.
Kaubamärgi koduleht, mis on globaalselt kõige usaldatavam vorm, omab parimat positsiooni Hiinas, kus selle usaldatavuse protsent on 82%. Hiinale järgneb Pakistan (81%), Vietnam (80%). Rootslastest usaldavad kodulehte 40% ja eestlastest 49%.
51% eestlastest usaldab reklaamina ajalehe artiklit, mis on usaldatavuselt teine vorm Eesti reklaamis.
Mobiiltelefonidesse saabuvad tekstisõnumeid usaldab 24%, veebis olevaid reklaame 33% ja veebis vaadatavaid videoreklaame 37%.
Carson ütles, et vaatamata internetikasutajate arvus suurele kasvule maailmas ja ajale, mida internetile kulutatakse, võiks reklaam seal teenida suuremat kasumit.
Nielsen Company viis selle aasta 19. märtsist 2. aprillini läbi globaalse veebiuuringu, milles osales üle 25 000 internetikasutaja 50-st riigist. Uuringus küsitleti Euroopa riike, Aasiat, Põhja- ja Lõuna –Ameerikat ja Kesk-ida.
Nielsen Company on rahvusvaheline informatsiooni ja meedia firma. Ettevõte tegutseb rohkem kui sajas riigis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 18:25
Müük kasvab, kui kasutad korralikku logistikat
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele