Kuigi jaemüük jätkas novembris langust, on detsember ja jaanuar näidanud müügi kasvu just talvespordi harrastamiseks vajaliku varustuse näol.
„See vastab tõele küll, et detsembris ja jaanuari alguses on spordikaupade müük olnud väga hea. Parem kui möödunud aastal,“ vastas Tallinna Kaubamaja AS müügi- ja turundusdirektor Enn Parel küsimusele, kuidas Kaubamaja spordiosakonnal lumerohkel talvel läheb ning lisas, et kui vaadata igahommikusi müüginumbrite tabeleid, nähtub selgelt, et „sport müüb kõige paremini“.
Kõige suurem langus on aga tabanud tema sõnul kodutehnikat ja kõikvõimalikke luksuskaupu nagu käekellad või kuldehted. Samas on jalanõude müügilangus olnud suurem kui rõivastel, rääkis Parel. Kodukaupade ja nn valge kodutehnika (näiteks pesumasinad ja külmkapid-toim.) müüginumbrite languse taga näeb turundusdirektor kinnisvaraturu langust, mistõttu ei ole enam nii palju uusi kodusid, mida sisustada.
Järgnevatel kuudel ootab Kaubamaja Pareli sõnul jaekaubanduse stabiliseerumist praegusel madalamal tasemel. „Suuremad langused toimusid 2009. aasta alguses ära ja seetõttu loodame, et 2010. aasta esimesel poolel tuleb väike langus – mitte kahekohaline vaid ühekohaline number ning teisest poolest võib hakata nägema juba väikest kasvu,“ rääkis ta ning selgitas, et kasvu aitab muidugi näha ka asjaolu, et toimub müügi stabiliseerumine ja võrdlusbaas ehk 2009. aasta teine pool olid müüginumbrid väga madalad. „Kokkuvõttes ootame nullaastat,“ lisas ta.
Kaubamajast rääkides nõustus Parel statistikaameti andemetega, et jaemüügi langus novembris jätkus ja seda eriti tööstuskaupade osas. Apteegi- ja kosmeetikakaupade 5%-st tõusu, nagu märkis amet, vedas Kaubamaja turundusdirektori sõnul ilmselt gripihooaja alguses hoogustund käsimüügiravimite soetamine.
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük vähenes 2009. aasta novembris eelmise aasta novembriga võrreldes püsivhindades 17%, teatas statistikaamet. Kaupade jaemüügi langust mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük vähenes 2008. aasta novembriga võrreldes 24%. Kõige rohkem ehk 37% vähenes jaemüük spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustes.
Seotud lood
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest
jätkusuutlikkuse aruandest.