Aaviku sõnul kajastavad Auto 100 majandustulemused teatud määral kogu valdkonna tänast olukorda.
„Ei saa unustada, et uute autode turg langes pea 70 protsenti ehk sisuliselt 1999. aasta tasemele, olles lisaks kinnisvarasektorile üks suurimaid majandussurutisest mõjutatud valdkondi üldse,“ rääkis Aavik. „Loomulikult ei jäänud sellest puutumata ei Škoda sõiduautode ega meie portfellis olevate nn. luksusbrändide müük, mille mõlema puhul langesid oluliselt nii mahud kui marginaalid.“
AS Auto 100 sai mullu 287,8 miljoni kroonise käibe juures 1,5 miljonit krooni kahjumit. 2008. aastal oli ettevõtte käive 456 miljonit ja kasum 9,7 miljonit krooni. Mullu müüdi 725 sõidukit, tänavu plaanitakse müüa 1000 tavalist sõidukit ja 6 luksusautot ehk ligi 40-protsendilist müügikasvu. Auto 100 uue autode jääk kukkus mullu 52,2 miljonilt kroonilt 27,1 miljonile kroonile ja kasutatud autode jääk 4,7 miljonilt 0,5 miljonile kroonile. Majandusaasta aruandes seisab samas, et 2008. ja 2009. aastal varusid alla ei hinnatud.
Aavik ütles, et kuigi nende firma põhinäitajad on teinud läbi negatiivse muutuse, on tänane finantsseis tugev. „Ja kindlasti ei loe meie tänastest majandusnäitajatest välja seda langust, mis reaalmüügis kogu turul tegelikult juhtus,“ lausus Aavik.. „Vaatamata turul valitsevale meelsusele ning trendidele suutsime Škoda turuosa kasvatada ja kindlasti aitas see suuremaid probleeme vältida. Näiteks suutsime aegsasti reageerida turu muutustele ja tegime ühe suurema kuluartikli ehk uute autode lao vähendamiseks õigeaegseid otsuseid.“
Aaviku sõnul alustasid nad tarne ja lao süstemaatilist vähendamist tegelikult juba 2008. aasta sügisel ja see võimaldas vältida hilisemaid äärmuslikke allahindluskampaaniaid laost vabanemiseks. Kuna ladu vähenes proportsioonis müügiga ning oli valdavalt likviidne, puudus ka sisuline põhjus ladu alla hinnata. Kasutatud autode laojääk langes eelkõige põhjusel, et 2009. aasta märtsis jagunes Auto 100 AS ning kasutatud autode müük jäi loodud ettevõtte ASi Auto 100 Tallinn ehk Harjumaal tegutseva Škoda jaemüüja pärusmaaks.
„Samas peab tõdema, et suutsime ka enne jagunemist hoida oma kasutatud autode lao suurusjärgus, mis ei olnud suureks finantskoormaks, ning võimaldas operatiivset realisatsiooni,“ toonitas Aavik ja lisas, et kuna ladu oli väike, ei kajastu sealt saadud müügikahjumid ka oluliselt firma tulemustes.
"Kui ka pankade laenuraha leiaks võrreldes tänasega suuremas mahus tee turule, peaks olema aasta lõpuks 10 000 uut sõidukit jälle Eesti teedel," rääkis Aavik, kes plaanib tänavu mulluse 725 sõiduki asemel müüa 1006 ehk ligi 40 protsenti rohkem Škodasid.