Autor: Kaubandus.ee • 22. september 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Elioni tehnikakaupade müük kasvas 25%

Selle aasta jaanuarist kuni augustini on Elioni tehnikakaupade müük kasvanud 2009. aasta sama perioodiga võrreldes neljandiku võrra, kommenteeris Äripäevale ettevõtte jaekaubanduse ärijuht Martin Kalling.

"Ka august oli traditsiooniliselt väga hea müügikuu, september oli veidi tagasihoidlikum," rääkis Kalling. "Näha on ka seda, et nii konkurendid kui ka kliendid on sel aastal tegutsemisaltimad. Jääb oodata kaubamüügi mõttes häid jõule."

Kalling ütles, et müügikanalite lõikes on kõige rohkem kasvanud e-poe äri roll, mille osakaal on nüüdseks tõusnud 15%-le kogumüügist. "Selle põhjuseks nii kaubamüügi kasv koguturul kui ka Elioni sisemised protsessid ja arendused, mis on muutnud e-poe kasutamise lihtsamaks ja tellimuste vormistamise kiiremaks," selgitas ta.

"Teised põhjused, mis on tinginud kaubamüügi kasvu, on minu hinnangul  õnnestunud turunduskampaaniad I poolaastal, üldine majandusolukorra paranemine, Elioni kui kaubamüüja tuntus ja usaldusväärsus ning digiTV-le üleminek 1. juulil, mis tekitas audio-video valdkonnas „jõulumüügi“," lisas Kalling.

Kõige suuremad müügiartiklid on Elionis jätkuvalt sülearvutid. Suvekuudel müüdi palju ka fotokaamerad ja GPS-seadmed. Televiisoreid müüdi samuti rohkem kui mullu, kuid nende tükimüük on Kallingu sõnul iga aasta kasvanud.

"Võrreldes eelmise aastaga on suurenenud ka järelmaksu kasutavate klientide arv.  Kuna Elion pakub järelmaksu võimalust alates selle aasta maikuust ka Euronicsist ostetud kaupadele, on Elioni järelmaks muutunud klientidele tuntumaks ja seda kasutatakse finantseerimisvõimalusena üha rohkem," märkis jaekaubanduse ärijuht.

Äripäev kirjutas täna, et tarbimise järsk langus võttis elektroonika ja kodutehnika müüjatelt suure tüki käivet ja kasumit, lõplikult selgub aga pärast talve, kes jääb ellu, kes kaob. Elektroonikamüüjad olid ühte meelt selles, et mullusele käibele ja kasumile pani põntsu üleüldine majanduskriis ning tarbimise järsk langus, mida soodustas pankade kitsidus ning kinnisvaraarenduste soikumine.

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757