• 05.05.11, 16:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Noored ettevõtjad: ärge kartke!

Alles alustanud ettevõtete omanikud moelooja Jaana Varkki (Varkki), IT-ettevõtja Kalmer Lang (Network Tomorrow) ja klaasikunstnik Anne-Liis Leht (Annkris) rääkisid Äripäeva müügikonverentsil, kuidas nad said oma esimese kliendi. 
Varkki: "Mina otsisin väga pingsalt esimest müügikohta. Pöördusin Tallinna Kaubamaja poole, haarasin ise telefoni. Ja mu esimene müügikogemus oli väga positiivne, ka esimene kollektsioon oli väga edukas. Ma arvan, et Kaubamaja oli alustamiseks väga õige koht. Kuidas ma julgesin? Mul ei olnud isegi visiitkaarti veel toona valmis. Mu soov oli lihtsalt niivõrd tugev. Oluline oli ka minu Baltika disaineri taust. Väga sageli tulebki müügis lihtsalt julgeda uks avada ja minna just nende kõige suuremate ja magusamate juurde. Oluline on see, et sa ei oskagi karta. Ja õnneks ma ei teadnud, et päris paljud on ukse taha jäänud."
Lang: "Minul päris nii "et klõps ja valmis" asi ei käinud. Minu sõber ja koolivend aitas edasi. Ükskord ta ütles, et tead, Kalmer, ma nägin Tallinna teletorni juures tühja serverikasti. Täpselt see kaubamärk, mida sina müüd. Kas juba müüsid sinna? Ma ütlesin, et mina ei ole müünud. Ma siis võtsin Google'i lahti ja ajasin jälgi, kust need kastid tulid. Jäljed viisid välja Inglismaale ja Eestisse tulid nad läbi Euroopa edasimüüjate. Sain sõbralt vajaliku kontakti, sain jutule. Järgmisel kohtumisel juba töötasime koos lahendused välja. Tuleb julgeda minna ja pakkuda. Alustava müügiinimese puhul on tutvusringkond kohutavalt tähtis. Pane tähele kõike, mida sa näed ja kuuled. Haara kinni igast õlekõrrest. Soovitus müüb. 85 protsenti tuleb soovituse peale, näitavad uuringud. Reklaam on viimane, mida usutakse."
Leht: "Alustasin 2007. aastal, pärast kunstiakadeemia lõpetamist. Esimesed kliendid olid sõbrad ja tuttavad. Sealt edasi on toode juba ennast ise reklaaminud. Alguses tuleb teha ka laadamüüki. Alustasin klaasist ehete tegemisega ja käisin laatadel. See on kunstniku jaoks väga vaevarikas kogemus, see müümine laatadel. Aga see inimestega suhtlemine on andnud ka palju tagasisidet. Nüüd olen jõudnud sinna punkti, et lõpetasin laatadel müümise ja tegelen rohkem äriklientidega. Minu firma puhul toimib, kui suudan toote kliendile ära visualiseerida. Ja kõige parem, kui ta jõuab meie stuudiosse, kus näitan talle, kuidas klaasist kunsti tootmine käib. Mul on tehtud ka korralik toodete portfoolio."
Äripäeva müügikonverentsi moderaatorid Aira Tammemäe ja Indrek Saul tegid konverentsi osalejatele ettepaneku mõelda, kas nende ettevõte saaks ka visualiseerida oma toodete portfoolio. Kerkis küsimus, mis kujul saaks portfoolio oma toodetest teha IT-firma, kus müüakse musti kaste sinise tulega.  

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.02.25, 09:20
Taldrikust sõltub elamus: kuidas Eesti restoranid nõusid valivad?
Toitlustussektoris edukas olemiseks tuleb pöörata tähelepanu paljudele detailidele. Andekas peakokk ja suurepärane meeskond tagavad toidu järjepideva kvaliteedi, teenindajad loovad meeldejääva elamuse ning sisekujundus koos õigesti valitud toidunõudega aitab kujundada restorani identiteeti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele