Autor: Mariliis Pinn • 21. august 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaubavahetus Venemaaga hoogustub iga kuuga

Maksuameti andmetest selgub, et tänavu on pea iga kuuga kasvanud Eesti kaubavahetus Venemaaga.

Et tekkivaid probleeme ja küsimusi ennetada, tuleks uurida tollist miinimum-maksimum hindu, nõudmisi kaubale, tollimakse jne, ja vastavalt sellele panna kokku vajalik dokumendipakett ja muud hädavajalikud andmed, soovitas NT Logistika projektijuht Andres Mihelson. Combidek Logistika juhataja Ojari Paasi sõnul on kasulik eelnevalt saata TIR- ja CMR-dokumentide mustandid Vene poolele ülevaatamiseks, et kõik andmed oleksid korrektsed ning nende poolt aktsepteeritud.

Kui Eestis ollakse harjunud töötama kindla hinnakirja alusel, siis Venemaal avalik hinnakiri puudub, antud on keskmine teenuse hind, mis varieerub vahemikus 150–2000 dollarit või eurot. “Tegelik hind lepitakse iga kauba ja tehingu korral eraldi kokku,” lisas Mihkelson. Tähelepanu peaks pöörama ka asukohale, kus tollivormistus toimub – tolliterminalidele-ladudele. “On esinenud juhuseid, kus erinevates tolliterminalides kehtestatakse erinevaid tollimakse, mis lõpptulemusena kajastub hinnas,” lisas Mihkelson. Tollimise ja riigimaksude maksepikendust Venemaal enamasti ei pakuta, kogu protsess käib ettemaksul. Mihkelsoni sõnul on olukord aastatega paremaks muutunud. “Kuid Venemaa tollivormistuseks tasub alati aega varuda, see pole siiski nii lihtne kui mujal,” lisas ta.

Venemaa liitumise tõttu WTOga peab Vene pool loobuma erinevatest tariifsetest meetmetest või vähendama neid. Venemaa Föderatsiooni üldine keskmine lõplik seotud maksumäär on 7,6%. Tööstuskaupadel on see 7,9%, kuid varieerub sektorite kaupa. Põllumajandustoodete hinnanguline keskmine lõplik seotud maksumäär 11,5%. Erinevatel kaubagruppidel on erinevad üleminekuperioodid. Kolmandikule toodetest rakenduvad lõplikud maksumäärad ühinemise kuupäeval, kolm aastat pärast liitumist rakenduvad lõplikud maksumäärad veel veerandile kaupadest. Kõige pikem üleminekuperiood rakendub sealihale (8 aastat) ning autodele, helikopteritele ja lennukitele (7 aastat).

Tariifikvoote rakendatakse looma-, kana-, sealiha ning piimatoodetele. Lubatud kvoodi sees imporditud tooteid maksustatakse väiksema tariifiga kui kvooti ületavaid tooteid. Mõni neist tariifkvootidest jaotatakse liikmete vahel ära. EL sõlmis Venemaaga lisaks viis kahepoolset lepingut.

4. mail 2012 jõustusid ka muudatused Venemaa administratiivrikkumise koodeksis. Nimelt on Vene poolel tolli ülesandeks ka autode piirmass kindlaks määrata. Alates sellest kuupäevast suurenes trahv, millega karistatakse välismaisele veoettevõttele kuuluva transpordivahendi juhti selle transpordivahendi kasutamise korral Venemaa-

sisesteks kauba- ja reisijatevedudeks, neli korda – praeguselt 1000–1500 rublalt kuni 4000–4500 rublani. Lisaks sellele on suurendatud trahvi, millega karistatakse autojuhti, kui ta teeb ilma vastava loa olemasoluta rahvusvahelisi autovedusid juhul, kui sellise loa olemasolu on kohustuslik. Trahvi suurus on 3000–4000 rubla. Seejuures juhivad eksperdid tähelepanu asjaolule, et uue seadusega on kehtestatud ka ametiisikute ja juriidiliste isikute vastutus ilma vastava loa olemasoluta rahvusvaheliste kauba- ja reisijatevedude eest Vene Föderatsiooni territooriumilt kolmanda riigi territooriumile või sealt Vene territooriumile. Transpordivahend võidakse sellisel juhul kinni pidada. Viie- või enamateljelise auto üldmass koos koormaga ei tohi ületada 40 tonni. Transpordivahendi lubatud teljekoormus ei tohi ületada 10 tonni.

Tasub teada! Tolliliidus teatamise kohustus17. juunil hakkas Venemaa, Valgevene ja Kasahstani tolliliidu territooriumil kehtima eelneva informeerimise kohustus kõigi kaupade kohta, mida veetakse sisse autotranspordiga. vahel võib kord rakenduda erinevalt. laieneb nii juriidilistele kui ka füüsilistele isikutele. sagedasem eeldeklaratsiooni tagasilükkamise põhjus on puudulik kaubakirjeldus. jõudes tuleb esitada eeldeklaratsiooni registreerimisnumber. piirile jõudes selgub, et informeerimise kohustust ei ole täidetud, tuleb seda teha tuleb esitada vene keeles veebiportaalis: http://edata.customs.ru, tulevikus

VENE FÖDERATSIOONI JA VALGEVENE

KOHUSTUS

KÕIGE

PIIRILE

KUI

kahe tunni jooksul, vastasel juhul rakendub administratiivne karistus.ANDMED

saavad TIR-carnet’iga veosed kasutada TIR-EPD rakendust

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757