• 15.03.13, 08:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Audi pigistab BMW rentaablust

Maailma suurim luksusautode tootja Bayerische Motoren Werke (BMW) teatas kasumlikkuse vähenemisest, sest üha tugevamas konkurentsis kodumaise rivaali Audiga on firma sunnitud suurendama eripakkumisi.
BMW autodivisjoni tegevuskasumi marginaal kukkus 2012. aastal 10,9 protsendini, olles aasta varem 11,8 protsenti, vahendab Bloomberg. Volkswagenile kuuluva Audi tegevuskasumi marginaal oli läinud aastal 11 protsenti.
Pärast 2013. aasta kahte esimest kuud on BMW müünud Audist vaid 407 autot rohkem ning konkurents vaid karmistub, eriti langeva Euroopa autoturu tõttu. BMW toob oma edu säilitamiseks varsti turule 3. seeria GT ning 4. seeria kupee mudelid ning valmistab ette esimest elektriautot i3.
"Majandustingimused jäävad jätkuvalt väljakutsuvateks mitmetel turgudel," ütles BMW tegevjuht Norbert Reithofer. "BMW grupp on valmistus homseteks tehnoloogilisteks väljakutseteks ning rajab teed jätkuvaks kasvuks ja kasumlikkuseks."
Firma teenis läinud aastal EBIT kasumit 3,5 protsenti rohkem, küündides 8,3 miljardi dollarini. Ometi prognoosivad Bloombergi küsitletud analüütikud EBITi kukkumist sel aastal 7,99 miljardi euroni.
Saksa autotootja puhaskasum kasvas aastaga 4,4 protsenti, 5,12 miljardi euroni. Sellele aitas kaasa 76,8 miljardi euroni ehk 12 protsendi jagu kasvanud käive.
Ühtlasi tegi BMW nõukogu ettepaneku maksta läinud majandusaasta eest lihtaktsia kohta välja 2,50 eurot dividendi, mis oleks rekordiline summa. Aasta varem oli dividendi suurus 2,30 eurot aktsia kohta.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 18:25
Müük kasvab, kui kasutad korralikku logistikat
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele