Kodumaiste netikaupmeeste alaliidule valiti uus juhatus ning tõdeti, et e-kaubandus on Eestis kiirelt järgi jõudmas rahva üldisele internetilembusele.
Peatselt viiendat sünnipäeva tähistava Liidu üldkoosolekul arutleti internetist ostlemise arengute üle läinud aastal ja seati tulevikusihte. „Selge on see, et netikaubandusest pole meil enam nii öelda pääsu – see on mugavam ja soodsam nii tarbijale kui ettevõtjale. Sellest on kõik osapooled hakanud aru saama, mis on toonud kaasa veebikaubanduse väga kiire kasvu,“ sõnas Eesti E-Kaubanduse Liidu tegevjuht Merle Kangur.
Kanguri sõnul pole valdkonnas kitsaskohtadest puudust ning Liidu roll ongi aidata veebikaubandusel lapsehaigustest edukalt üle saada ning kasvada, tehes lisaks veebipoodnikele koostööd erinevate erasektori ettevõtetega ja riiklike institutsioonidega. Vähemalt sama oluline on tema sõnul tagada tarbijate rahulolu, mis on tinginud tiheda koostöö Tarbijakaitseametiga.
„Hetkel mängib meie tegevuses kahtlemata kõige olulisemat rolli liidu poolt väljastatava Turvalise Ostukoha kvaliteedimärgi rahvale tutvustamine. Märk annab kinnitust tarbijale ja partnerile, et e-pood on usaldusväärne ning vastab kõigile standarditele ning headele tavadele,“ sõnas Kangur.
Koosolekul valiti ühtlasi uus üheksa liikmeline juhatus, mille liikmed esindavad veebipoode Bauhof.ee, Baumax.ee, Cherry.ee, Hansapost.ee, Kingakaubamaja.ee, Living.ee, Montonfashion.com, Netikuller.ee ning On24.ee. Alaliidu audiitoriks kinnitati audiitorfirma Ernst &Young Baltic AS.
Uue juhatuse värske liige Britte Maidra Bauhof Group AS-st tõdes, et e-kaubandus ja veebipood on järjest enam klassikalise kaubanduse elementaarne osa. Ehitus- ja aiakaupade kaupleja Bauhof sisenes e-kaubandusse alles mõned aastad tagasi, kuid jaeturul on tegutsenud üle kümne aasta. „Ehkki tooted on samad siis kauplemisviis ning teatud reeglid erinevad. Lisaks tuleb arvestada sellega, et klient teeb ostuotsuse ilma toodet nägemata mistõttu on kliendi ja e-kaupluse vaheline usaldus äärmiselt oluline,“ kinnitas Maidra.
„Baltika alustas tegevust e-kaubanduse vallas Monton’iga pisut enam, kui aasta tagasi ning tänaseks toimub müük 24 riiki.“ ütles Baltika montonfashion.com eestvedaja Märt Aab. Lisades, et lähiajal on plaanis e-kanalites kättesaadavaks teha ka ülejäänud brändid – Baltman, Bastion, Ivo Nikkolo, Mosaic. „E-kanalite kaudu on Eesti ettevõtjatel võimalus suurendada tuntust rahvusvahelistel turgudel ning eksportmüüki,“ kinnitas Aab. Lisades, et Eesti e-kaubanduse Liit koondab e-teemadega erinevate aspektides kokku puutuvad osapooled ning ühise teadmise ja jõuga on võimalik palju ära teha.
Eesti E-kaubanduse Liit on loodud 2008 aastal, et aidata kaasa Eesti e-kauplejate konkurentsivõime suurenemisele läbi koostöö erinevate riiklike ning teiste sidusorganisatsioonidega, osaleda e-kaubanduse maine kujundamisel läbi internetist ostlemise alase teadlikkuse ja usalduse kasvatamise ühiskonnas. Liitu kuulub ligi 70 tegutsevat e-kauplust ning Liidu üheks prioriteetsemaks tegevuseks on kvaliteedimärgise Turvaline Ostukoht tutvustamine ühiskonnale ja väljastamine kriteeriumitele vastavatele veebipoodidele.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.