Salvesti turundusdirektor Ain Nõlvak rääkis Kaubanduse klubis, et private label ei hakka tööle sellisel juhul, kui brändi enda lojaalsus on suur.
„Proovisime teha ühe jaeketiga private label laste toite, kuid see ei hakanud tööle ja praeguseks oleme selle projekti lõpetanud,“ sõnas Nõlvak. Põhjus oli selles, et lastetoidul on brändi lojaalsus väga kõrge ja private label seal läbi ei löö.
Majandussurutise ajal oli selge trend Nõlvaku sõnul just odavama toidu poole ning private labeli osakaal suurenes märgatavalt. „Sellel hetkel mõtlesime välja „3min“ brändi, mis võitles private labeli toodetega,“ rääkis Nõlvak. Lisades, et antud projekt oli tehtud üle Baltikumi, et kulud võimalikult alla viia.
Nõlvaku tutvustas Nielseni 2012 aasta purgisuppide turuosa, kus rahalises vääringus müüvad private label supid 10% ning Salvesti tehtud 3 min supid, omavad sama osakaalu. Salvesti brändi kandvatel suppidel on turuosa 60%. „Võrdluseks võib tuua nt Felixi odavama klassi suppidel on turuosa 2%,“ ütles Nõlvak.
„Meie jaoks on kaubandus lüli tarbijatele lähenemiseks ning me tegeleme tarbijate soovide täitmisega läbi tootearenduse igapäevaselt ning jaekettidel ei olnud meie 3min suppide vastu midagi, sest nende huvi on ka tarbijaid ja kasumit teenindada,“ kinnitas Nõlvak. Lisades, et nad tegelevad aktiivselt tarbijaga, seega tegeleme aktiivselt ka toote arendusega ning brändide arendamisega.
Seotud lood
10. septembril toimub Kaubanduse klubi Prisma Peremarketis, kus arutleti private labeli huvide eest seismisest ning kelle huve private label siiski teenib.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.