Alkoholile miinimumhinna kehtestamine ei vähendaks selle tarbimist, ütles ASi Selver direktor Andres Heinver.
"See on selge, et viin ostmata ei jää," hindas ta võimaliku alkoholihinna alampiiri kehtestamise mõju tarbimisele. Selveri juhi hinnangul tuleks pigem keskenduda alternatiivsetele tegevustele vaba aja veetmiseks. "Anda tasuta ujulaaega, kutsuda väga ahvatlevalt kuhugi võimlemistele-kepikõndidele või sisustada vaba aega, mida muidu igavusest täidetakse kärakaga."
Heinveri sõnul jääb vaba aja sisustamisel olulisele kohale tegevuse kulukus ja mõju. "Kui vaba ajaga pole midagi peale hakata ja kärakas on odavam meelelahutus kui kino, siis tehakse see otsus [alkoholi osta] ikka ära. Saad sama raha eest poolteist tundi, aga pudeli viinaga terve õhtu nalja," rääkis ta.
Saku Õlletehase juht Margus Kastein avaldas täna arvamust, et radikaalse initsitatiivina võiks rakendada alkoholi miinimumhinda, mis võiks vähendada arutute hindadega sooduspakkumisi jaekauplustes ning seeläbi piirata ostetavaid alkoholikoguseid.
Kasteini hinnangut toetab sotsiaalministeeriumi 2012. aasta alkoholipoliitika nn roheline raamat, kus ministeerium on ühe võimalusena alkoholitarbimise vähendamiseks soovitanud kaaluda võimalust kehtestada alkoholi miinimumhinda, et ennetada alkoholi müüki alla omahinna.
Seotud lood
Alkoholi miinimumhinna kehtestamise idee on Kanadast ja Suurbritanniast alguse saanud üsna radikaalne initsiatiiv, mille eesmärk on vähendada arutute hindadega sooduspakkumisi jaekauplustes ning seeläbi piirata ostetavaid alkoholikoguseid, kirjutab Saku õlletehase juht Margus Kastein.
ASi Liviko juhataja Janek Kalvi soovitab tänases kirjas riigikogu liikmeile lisada täiendava tuluna järgmise aasta eelarvesse 51 miljonit eurot alkoholi aktsiisi ja kümme miljonit täiendavat käibemaksu.
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.