Rimi hinnangul kasvab omamärgitoodete osakaal ostukorvis viie aasta jooksul 20 protsendini.
Rimi Baltic ostudirektori Vaido Padumäe sõnul suureneb omamärgitoodete osakaal ostukorvis keskmiselt ühe protsendi aastas. „Rimi ostukorvis on omamärgitoode hulk täna ligi 16 protsenti ning võib eeldada, et viie aasta jooksul kasvab osakaal 20 protsendini,“ lisas ta. Kõigis Eesti jaekettides kokku on omamärgitoodete hulk ostukorvist keskmiselt 10 protsenti.
Padumäe arvates on omamärgitoodete müügikasvu põhjuseks see, et inimesed on veendunud toodete kvaliteedis. „Kui mõne aasta eest võis tajuda, et omamärgitoodete maine polnud kõige parem, siis tänaseks on olukord muutunud," rääkis ta. Uskudes, et inimesed eelistavad soetada kvaliteetseid tooteid parima hinnaga ning kinnitas, et omamärgitooted annavad selleks soodsa võimaluse. "Seda kinnitavad ka antud toodete kasvavad müüginumbrid,“ sõnas Padumäe.
Kui senini on omamärgitoodete seas olnud peamiselt laiatarbekaubad ja põhitoiduained, siis viimaste aastate jooksul on sortimenti lisandunud ka nišitooted. „Kogu Euroopas on kasvav trend omamärgitoodete sisenemine uutesse kategooriatesse nagu tervise- ja ilutooted või alkohol," ütles Padumäe. Rimis on nišikaupadel, nagu i love eco mahetooted või Selection by Rimi sari, läinud edukalt. Lisaks on uudisena Rimi lettidel omamärgitootena ka puu- ja köögiviljad.
Omamärgitooted on populaarsed kogu Euroopas. Suurbritannias moodustasid Nielseni 2011. aasta uuringu tulemuste põhjal omamärgitooted 43 ja Saksamaal 32 protsenti ostukorvist. Põhjanaabrite soomlaste puhul on see osakaal 19 protsenti.
Rimi sortimendis on kokku umbes 1700 omamärgitoodet. Rimis ja Säästumarketides müügil olevaid omamärgitooteid toodavad teste seas ka Maag Piimatööstus ja A. le Coq.
Seotud lood
Eesti Toiduainetööstuse Liidu juhi Sirje Potisepa sõnul pärsib omatoodete müük toiduainetootjate tootearendust ning pikemas perspektiivis ka kauba sortimenti, kuid eksporditurul on see tema hinnangul Eesti tootjatele hea võimalus.
AS Tere juhataja asetäitja Ülo Kivine rääkis, et miks nad ei valmista allhanke korras Private Label tooteid Eesti turule.
Prisma Peremarketi kaubandusdirektori Jorma Rautaneni sõnul võiks olla Prismas Eesti tootjate private labeli osakaal suurem, sest hetkel on see suhteliselt väike.
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.