Prisma Peremarketi kaubandusdirektori Jorma Rautaneni sõnul võiks olla Prismas Eesti tootjate private labeli osakaal suurem, sest hetkel on see suhteliselt väike.
10. septembril toimub kaubanduse klubi Prisma Peremarketis, kus keskendume Private Label toodetele ning tema huvide teenimisele.
Uurisime Prisma Peremarketi kaubandusdirektori Jorma Rautanenilt infot nende private kabelite kohta.
Prismas on Rautaneni sõnul umbes 800 erinevat toodet Rainbow kaubamärgi all. „Meie soov on läbi omatoodete laiendada tarbijate valikuid, mitte omatooteid tarbijatele iga hinna eest peale suruda. Seega on omatoodete osakaal vaid 4-5 % käibest,“ rääkis Rautanen.
Prisma sooviks on private label koostööpartnereid vahetada nii harva kui võimaik. „Hea pikaajaline koostöö on rohkem väärt kui pidev uute koostööpartnerite katsetamine,“ kinnitas Rautanen. Vahel teeb emaettevõte konkursi iga poole aasta tagant, vahel kord aastas, kuid konkurss ei tähenda seda, et tootja alati vahetuks. „Näiteks on Tere tootnud juba aastaid Rainbow kohupiimakreeme,“ ütles Rautanen.
Prismas on private labeli tootjaid erinevatest riikidest (Soomest, Eestist, Lätist, Leedust ja Venemaalt) umbes mitusada, kuid Eestis on tootjaid saja kandis.
„Eestist võiks tootjaid kindlasti rohkem olla ja me oleme kutsunud ka Eesti tootjaid julgemalt kandideerima,“ rääkis Rautanen. „Hetkel on suhe vaid 1/20 aga võiks olla oluliselt suurem Eesti tootjate kasuks.
Rautaneni sõnul ei soovi nad omatoodete strateegiast tulenevalt olla konkurendiks kohalikele tootjatele. „Mõlemad tooted mahuvad meie riiulitele ära ja lõpliku valiku saab ja peab tegema tarbija, mitte kaupmees ja tootja,“ on Rautanen veendunud.
Vaata siit täpsemalt 10. septembril toimuvat
Kaubanduse klubi Prismas kava SIIT.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti Toiduainetööstuse Liidu juhi Sirje Potisepa sõnul pärsib omatoodete müük toiduainetootjate tootearendust ning pikemas perspektiivis ka kauba sortimenti, kuid eksporditurul on see tema hinnangul Eesti tootjatele hea võimalus.
AS Tere juhataja asetäitja Ülo Kivine rääkis, et miks nad ei valmista allhanke korras Private Label tooteid Eesti turule.
Rimi hinnangul kasvab omamärgitoodete osakaal ostukorvis viie aasta jooksul 20 protsendini.
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.