25. veebruar 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

PwC: toidu- ja tarbekaupade sektor investoritele jätkuvalt atraktiivne

PwC andmetel ületas maailma toidu- ja tarbekaupade sektori ettevõtete ühinemis- ja omandamistehingute (Mergers & Acquisitions) maht mullu 170 miljardit dollarit, mis on umbes viiendiku võrra rohkem kui näiteks vastav näitaja energiasektoris.

Värskelt avaldatud PwC maailma toidu- ja tarbekaupade ettevõtete M&A- raporti andmetel langes 2013.aasta M&A-tehingute arv ja rahaline maht tunamullusega võrreldes pisut, ent on oluliselt aktiivsem surutiseaastatest (2009-2011). Valdkonna konkurentsitult suurimaks tehinguks oli USA toiduainekontserni Heinz omandamine Warren Buffet’i konglomeraadi Berkshire Hathaway ning Brasiilia investeerimisfirma 3G Capital poolt 27,5 miljardi USD eest.

Veel kaks tehingut ületasid 5 miljardi USA dollari piiri: Suurbritannia hügieeni- ja kodukeemia toodete tootja Reckitt Benckiser ostis 8,4 miljardi USD eest Hollandi ettevõtte D.E Master Blenders (tarbijatele tuntumad kaubamärgid kohv Merrild ja tee Pickwick) ning Hiina suurim lihatootja Shuanghui Group omandas 7,1 miljardi USD eest USA lihatoodete valmistaja Smithfield Foods.

PwC hinnangul on iseloomustab tänast globaalset toidu- ja tarbekaupade sektorit, et paljudel korporatsioonidel on suured finantsvahendite reservid ning võimalusi väärtust loovate tehingute tegemiseks otsitakse aktiivselt. Stabiilse tootlusega toidu- ja tarbekaupade ettevõtete vastu tunnevad huvi ka investeerimispangad ja institutsionaalsed investorid. Seejuures ei lähe aga mitte kõigil ettevõtetel hästi, kuna tarbijad on täna oma kulutustega pigem veel ettevaatlikud.

Iseloomulikuks suundumuseks on ka suurettevõtete püüd kontrollida võimalikult suurt osa tarneahelast (näiteks loomasööt-loomafarm-piimatööstus), samuti piiride hägustumine tootmise ja jaekaubanduse vahel. Suurima kasvu ja tulususe potentsiaaliga alamsektoriteks on investorite jaoks ema-ja-lapse toidud, lemmikloomatoidud, ilutooted, ent samuti ka erinevad põllumajanduse saagikust suurendavad tooted (väetistest elektrooniliste seadmeteni).

Autor: aripaev .ee, Kristi Malmberg

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757